Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Blacksmithfarm

Trådstartare
I en annan tråd (drake vs enhörnings-tråden, den första) väcktes idén om en Buke-bokcirkel.
Så nu känner jag mig manad (av mammas;))att starta den. :D

Bok nummer ett:
Magic and the Pagan

Mitt förslag är att detaljer i handlingen diskuteras under spoiler-markering (skriv gärna ungefär var i boken du är så man vet om man vågar öppna spoilern eller ej)

Fler föreslagna böcker:
Vilka är med?
@Mammas @Barret @athena_arabians @Gimlan @mandalaki @niphredil @ullo @Hyacinth @Texaz @Snurrfian @Hedinn @Mumorsan @Killaloe @Wingates @dig-som-jag-kanske-råkade-glömma-hoppas-du-inte-blir-ledsen.

Så, nu ska jag bara införskaffa mig första boken :)
 
Jag är gärna med, men väntar nog tills jag är klar med de böckerna jag redan har liggande (och tills ni läser något jag inte redan läst :p).

För övrigt så hade ju du och jag och vi en helt egen tråd, fast den kanske inte finns kvar? :)
 
Jag är med, jag har nu lyckats få ett exemplar av cirkelns första bok, eh det är hög kvalité!
Visst är det? Hela snäppet bättre än Harlequin... Och finns,såvitt jag vet, inga galopperande magmuskler med i den.

Fast ska vi prata BRA böcker på allvar så vill jag slå ett slag för serien Bay City Paranormal Investigations av Ally Blue. Jag älskar den serien... ÄLSKAR!
https://www.goodreads.com/series/43820-bay-city-paranormal-investigations

Och gillar man cyniska, excentriska huvudpersoner med drogproblem (typ á la House) så rekommenderar jag även PsyCop-serien
https://www.goodreads.com/series/45170-psycop
 
Senast ändrad:
Jag hade gärna varit med men klarar numera inte att läsa böcker på engelska. det blir för jobbigt när jag är så otränad. Svenska förutom Du o jag som jag redan läst? Och inte blod och spänning?

Och spoilers... Kan inte cirkeln bestämma at läsa ett visst kapitel och sedan när det är gjort, återsamlas och diskutera alla detaljer man önskar?

Någon mer än jag som vill diskutera skönlitteratur som inte är action/thriller/död och förödelse?
 
Jaaa! Bra trådstart! Jag är på! Och @Mumorsan jag läser också GOT just nu, men det är verkligen en serie man behöver pausa från med lite m/m. :angel: ;)
Eller mycket... Jag började på GOT för längesedan, innan jag föll ner i rännstenen och min hjärna blev berende av perverterad snabbmat. Har inte kommit mig för att ta upp läsandet av serien sedan dess
 
Jag hade gärna varit med men klarar numera inte att läsa böcker på engelska. det blir för jobbigt när jag är så otränad. Svenska förutom Du o jag som jag redan läst? Och inte blod och spänning?


Någon mer än jag som vill diskutera skönlitteratur som inte är action/thriller/död och förödelse?

Självklart, behöver det inte vara engelskt och/eller den genren.


Fler förslag:
En man som heter Ove, Brobyggarna, Champangeflickan (självbiografiskt av en före detta strippa)

Och spoilers... Kan inte cirkeln bestämma at läsa ett visst kapitel och sedan när det är gjort, återsamlas och diskutera alla detaljer man önskar?

Bra förslag
 
Och spoilers... Kan inte cirkeln bestämma at läsa ett visst kapitel och sedan när det är gjort, återsamlas och diskutera alla detaljer man önskar?

Tycker det låter som en bra idé!

Förövrigt önskar jag olika typer av genres, och inte bara typ fantasy och vampyrer (och dylikt) som jag vet att t.ex. Mammas älskar (och som det var på goodreads). Lite variation helt enkelt. Sedan kan man ju bara hoppa över det man inte vill läsa, men är det typ fantasy tre gånger på rad så kommer inte jag vara aktiv i alla fall.

And agree with @Barret Jag läste typ 1-2 kapitel av GOT och pausade sedan.

@tanten Du behöver väl inte läsa på engelska, utan kan läsa samma bok fast på svenska?
 
Jag vill också vara med fast jag vet inte riktigt om jag fattar hur det hela är tänkt. Det @tanten sa tyckte jag lät klokt.

Men nu är det alltså tänkt att man ska börja med att läsa Magic and the Pagen? Finns den på svenska och vad heter den då?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp