Blåmärken utan att ha slagit i

Mirre

Trådstartare
Upptäcker blåmärken lite här och där, men har inget minne av att ha slagit i.
Har tre på ena armen, såg ett på ena handen nyss som jag inte vet om det fanns där tidigare idag. Det ena på armen upptäckte jag av att jag var öm på armen, kollade och då fanns ett märke där. Har två till på samma arm.

Kan förstås ha slagit i, men har inget minne av att ha gjort det.

Edit: efter en mer noggrann koll har jag 6 på ena armen plus det på handen O_o
 
Senast ändrad:
Sv: Blåmärken utan att ha slagit i

Så var det för mig förut också, hade blåmärken titt som tätt och fick ofta flera stycken på olika ställen utan att ha gjort något speciellt alls. Jag gick till läkaren flera gånger med att "det är ingen fara" "det kan vara så ibland" osv osv. För 2 månader sedan började jag självmant att äta järntabletter och nu får jag bara blåmärken när jag slår mig ;)
Om man googlar så kan blåmärken uppstå vid järnbrist men det var ingen läkare som informerade mig om det eller ens var intresserad av att ta ett sådant blodprov.
 
Sv: Blåmärken utan att ha slagit i

Någon medicin kanske? Jag har fått spännande blåmärken av astmamedicinen Symbicort.
 
Sv: Blåmärken utan att ha slagit i

Det skulle ju inte vara helt omöjligt faktiskt. Ska nog ta och kolla upp det :)

whwycd: Äter inga mediciner alls, mer än nån alvedon eller så vid enstaka tillfällen
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 593
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 153
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: YlvaG
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 182
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp