Blanda färskfoder och torrfoder = brist på kalk och d-vitamin?

De som envist brukar dömma ner en typ av foder/fodersätt är de som fodrat på ett och samma sätt jämt och saknar erfarenhet av andra alternativ. Eller som läst sig till sanningar via studier.
Alla studier som påvisar motsaten väljer man att "inte hitta", man skräddarsyr sin kunskap efter eget behov.

Jag ogillar varianter på "det är bäst för det mår min hund toppen av...."
Eller " min hund åt det och den blev sjuk/ fet/ tappade hull/ fula skitar/ mm"

Hur ett foder funkar är individuellt.
 
Hur ett foder funkar är individuellt.
Exakt. Våra hundar äter samma sak (förutom den med foderallergi). Den ena har bald thigh, och kräver således något helt annat. Nån kom med tipset om att ge ett visst foder för att hennes hund hade bra päls av det. Åh, alla våra övriga hundar har strålande fin hy och päls av samma foder. Man kan liksom inte utgå från en hund
 

Liknande trådar

Hundhälsa Okej, lång diskussion i uppfödargrupp på fb ligger som bakgrund. Det är alltså inte min hund, men jag känner till uppfödaren, som enligt...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 027
Senast: isafore
·
Övr. Hund Jag och sambon kommer (som ni kanske förstått efter alla mina startade trådar :angel:) inom kort att få hem en valp, och försöker...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
18 938
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 668
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp