Bukefalos 28 år!

Blanda upp gummiflis?

prusiluskan

Trådstartare
Har en gummiflispaddock som är tuuuung att rida i. Har tänkt hyvla bort lite av fliset, och blanda i något som gör underlaget lite fastare.

Går det att blanda i grus (ja, ni förstår vad jag menar - alltså inga stora stenar ;) ) i gummiflis för att få bättre stuns i banan?

Det känns som om det bara blir för hårt om jag tar bort lite av gummit, och inte lägger dit något annat.

Förslag eller erfarenheter?
 
Sv: Blanda upp gummiflis?

Jag har stenmjöl under min gummiflis, eller ja från början låg de under men nu e de mer uppblandat med gummit vilket ger mer stadga, dock sätter den juh aldrig sig helt iom gummifliset... så vill du ha en fast bana så skulle jag nog ta bort gummiflisen o lägga något nytt ytlager. Annars testa o hyvla bort en del o blanda ner stenmjöl. Att sladda banan ofta gör oxå mitt underlag bättre, minst en gång i veckan är bäst för att de inte ska bli för upprivet men hur ofta beror klart på hur många som använder banan!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 751
Senast: Amk
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Castellini
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp