S

Skalis

Jag undrar om det är någon som kan tipsa om bra böcker/filmer om man vill lära sig mer om galopp. Gör inget om de är på engelska.

Sen är det så att jag tänker söka till BRS efter studenten (2011) och undrar lite om praktiken/arbetet man gör under 9 månader. Hur är arbetstiderna? 40h/veckan? Vad ligger lönen på ungefär? Bor man hos tränaren eller måste man fixa eget boende?

Tacksam för svar! :laugh:
 
Sv: Blandat

"Traits of a winner -The formula for developing thoroughbred racehorses" av Carl A. Nafzger är klart läsvärd.
 
Sv: Blandat

filmer har jag ingen koll på, men praktiken till BRS fixar skolan åt dig, och säger du till så finns ofta bostäder som stallet äger, där man kan bo för relativt låg hyra.. Så var det även för mig och det fungerade utmärkt...
arbetstider på så lite som 40h/ vecka tror jag är svårt att hitta... i det stall jag var låg det betydligt höge (hos B.W. hills) men det gjorde inte så mycket, eftersom alla man kände och hela tillvaron kretsade kring jobbet.. vilket inte är så dumt som det kan låta..
minns inga siffror nu, men det finns regler om minimilöner även om "facket" där fungerar annorlunda.. men själv tjänade jag nästan lika mycket som jag gjort inom industri med skiftlön i sverige.. Men då får man komma ihåg att det är dyrt att leva ii england, framförallt hyra är dyrt...

lycka till på brs, :bump:
 
Sv: Blandat

Tack för boktipset!

Och tack för minformationen om praktiken. Kan tänka mig att det är väääldigt mycket jobb. Men jag skulle nog trivas ändå. Det blir ju en livsstil. =)
 
Sv: Blandat

Du kan kolla på Wildfire avsnitten så får du en inblick:D På skolan bor du gratis, får mat och pengar. Sen när du kommer ut till en tränare är det lite olika, ibörjan kan jga tänka mig att du bor hos tränaren men senare kan du säkert flytta till något eget. När du är på skolan jobba hårt då, ju duktigare du är desto bättre tränare kan du komma till.
 
Sv: Blandat

Klipper in ett svar från Galoppmagasin-killen:

Sv: Jockeylicens

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tror att ungomsromanen "Pistolero" (PD Malm) kan de dig lite av galoppkänslan. Och en del fakta på köpet.
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 303
Senast: Cocos
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 269
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 654
Senast: ako
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 195
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp