Blandning.

R8n

Trådstartare
Schäfer/ Dvärg collie

Vad säger ni om den blandingen?

Väntar med att avslöja min komentar till varför jag ställde den frågan tills jag fått några svar:)
 
Sv: Blandning.

det finns ingen ras som heter dvärgcollie. däremot finns det en som ser ut som en minicollie, shetland sheepdog "sheltie". dessa har dock inte mycket gemensamt med den långhåriga collien.

jag tycker det låter ganska vansinnigt att para två hundar som är så olika i storlek. dessutom dras sheltien med en hel del rädslor och att kombinera det med schäferns skärpa kan få förödande konsekvenser.
 
Sv: Blandning.

vilken usel kombination... oseriöst att avla så mellan raser.... antar du menar shetland sheepdog, för dvärgcollie finns det inga ;)
 
Sv: Blandning.

Okej, jo jag menar shetland sheepdog.

hur tror ni en sådan hund skulle bli i psyke?
 
Sv: Blandning.

Men vad kallas då den mindre versionen av collie? För de som jag har sett ser verkligen inte ut som en sheltie, för en sådan har vi.
 
Sv: Blandning.

Det finns ingen mindre version av Collie. Det är bara Collie, lång- eller korthårig.
 
Sv: Blandning.

Kissing Spine skrev:
Men vad kallas då den mindre versionen av collie? För de som jag har sett ser verkligen inte ut som en sheltie, för en sådan har vi.


Ja eller hur!
Trodde därför att det fanns en ras som heter dvärgcollie
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: AraSlei
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp