Blåsor/exem på fingertopparna

Mirre

Trådstartare
Är gravid i v 36 och har fått problem med små typ blåsor på fingertopparna, de försvinner efter ett tag och ger torr och röd hud som är ömt som satan. Svårt att förklara, ska försöka få till en bild istället.
Blir även röd mellan fingrarna och det kliar något alldeles fruktansvärt. Försöker smörja händerna men tycker inte det hjälper. Frågade min bm men hon stod helt frågande och visste inte alls vad det var.
Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag antar det. Har inte använt några nya produkter, inte tagit i något ovanligt eller varit någonstans där jag kunnat komma åt något jag inte tål.
 

Bifogade filer

  • 20181224_193320.jpg
    20181224_193320.jpg
    110,3 KB · Visningar: 72
Ta kontakt med HC istället, immunförsvaret är ju lite kajko när man är gravid och det kan ju ha triggat igång någonting. Prova smörj med mild hydrokortisonssalva morgon och kväll för att lindra klådan
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har fått som något märkligt exem på handen (såg att det börjat på andra handen också)mellan fingrarna. Kliar satan, är ömt och allmänt...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Mirre
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 220
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: Zody
·
T
  • Låst
Övr. Barn Vet inte om tråden ska ligga här, men alla gravida är ju här så.. ;) Jag har blivit så otroligt depp.. alltså jag var ju fullt...
2
Svar
28
· Visningar
2 762
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp