Blasor pa tungan..del 2

Jillybean

Trådstartare
Nu har vi kommit pa vad som orsakade shettisfolets blasor pa tungan (tror vi iaf). Eftersom penicillinet inte hjalpte borjade Linda soka efter andra orsaker. Hon kanner en kille i var by som har doktorat i vilda vaxter och han kom och vandrade igenom hagen med henne. Dar upptackte han att hastarna betat av smorblommor! Han anser att det ar detta som orsakat Tahinis blasor och aven Alyzee's utslag. Jag trodde ju att hastar var smarta nog att inte ata sadant som inte ar bra for dem men han sade att om de ar hungriga nog sa ater de det som finns och hagen ar ju ratt sa nerbetad sa har i slutet pa sommaren. Linda har nu stangt av den delen av hagen och Tahinis blasor har borjat laka.
 
Ja vi hade nog inte klarat det utan den har killen, eftersom hastarna hade betat av blommorna var det bara tovor av blad har & dar och jag vet iaf inte hur bladen pa smorblommor ser ut. Han hittade ocksa en del andra ogras som inte var bra, visste du tex att svinmalla ar giftigt for hastar? Fast de maste iofs ata _valdiga_ mangder av det for att det ska vara skadligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hur noggrant foljer ni vets order och vad kravs for att ni ska franga dessa? En av vara femarshingstar brot kaken haromdagen. Han...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 909
Senast: Corminta
·
Hästhantering Vi har precis fatt hem tva nya valacker. Bada ar tre ar och har varit har i snart tva veckor. Vi slappte ihop de tva forra veckan och...
Svar
8
· Visningar
1 591
Senast: Anastacia
·
Hästvård Min grannes shettisfol som ar 5 manader gammalt fick i helgen feber. Dagen efter borjade hon dregla, nu varken ater eller dricker hon...
Svar
4
· Visningar
2 007
Senast: adore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp