Bukefalos 28 år!

Blåst på 40.000 kronor

Sv: Blåst på 40.000 kronor

Gud va stört, när jag annonserade fick jag oxå svar från England? någon där bjöd MER för min häst än utannonserat pris.. jag blev nojjig o drog mig ur, behövde inte sälja hästen längre heller.

Kan det vara en liga som organiserar detta??:(
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

Vad jag kan förstå har hon inte egentligen förlorat några pengar utan använt upp dem. Hästen har hon ju kvar.
PL
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

Hon har väl skickat pengar till Storbritannien genom banken, dvs pengar som banken nu vill ha av henne?

Min sons flickvän råkade ut för samma sak för några år sedan, och blev skyldig banken 70 000 kronor. Trots att banken lovade att checken var OK. Tjejen satte in pengarna på sitt konto, sedan ringde den tilltänkte köparen och sa att han måste få sina pengar tillbaks eftersom hans far hade blivit sjuk och han var tvungen att resa till honom.
Då skickade tjejen tillbaks pengarna till honom, och en vecka senare ringde man frpån banken och meddelade att man nu konstaterat att checken var falsk.
Händelsen uppmärksammades av TV-programmet Plus, och det resulterade i att banken tog tillbaks hälften av kravet.

Immer
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

Pengarna som skulle tillbaka till köparen hade hon aldrig skickat, de låg orörda kvar på kontot. Det var de övriga pengarna som hon skulle få för hästen som hon hade spenderat upp.

Så egentligen har hon inte blivit lurad på några pengar (utan använt upp dem som peter_lundin skrev) eftersom hon inte skickat några till köparen och hästen har hon kvar.
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

Visst har hon blivit lurad, hon var ju övertygad om att hon fått bra betalt för sin häst. Tydligen mkt mer än hon förväntat sig o hon hade ju kollat med banken att allt var OK men tydligen hade hon ngn liten misstanke som gjorde att hom inte skickade pengarna.
PL
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

Sorry, jag läste inte tillräckligt noga. :o
Men bedragarens tanke var ju att hon skulle göra så.

Immer
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

*KL*

detta var ju uppe i trådar tidigare..
Köpare = X, Säljare = Y

X skickar leksakspengar till Y, X vill ha tillbaka pengarna innan dom kommit in på kontot, och Y skickar tillbaka riktiga pengar. inser sedan att pengarna hon fått av X inte är riktiga utan står där 40'000 kr fattigare..
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

Vill bara säga att detta inte bara gäller hästköp! Så se upp!
Min ena lärare hade blivit kontaktad av svenska ambassaden i England.. Det var en saudiarabisk prins/ sheik som skulle komma på besök i Sverige och behövde en tolk.
Han kom aldrig till Sverige, men han ringe min lärare och bad om ursäkt och sa att han hade skickat en check.
Checken kom och var på ca 100.000kr. Hon blev jätteglad förstås.
Sedan ringer prinsen och säger att han råkat skicka för mkt. pengar till henne, och ber henne skicka tillbaks ca 50.000kr.
Hon säger att det tänker hon inte göra!
Och lite senare får hon reda på av banken, att checken var falsk.
Så det var tur att hon inte skickade 50.000kr till "prinsen" :p
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

peter_lundin skrev:
Visst har hon blivit lurad, hon var ju övertygad om att hon fått bra betalt för sin häst. Tydligen mkt mer än hon förväntat sig o hon hade ju kollat med banken att allt var OK men tydligen hade hon ngn liten misstanke som gjorde att hom inte skickade pengarna.
PL


Fast lurad har hon ju inte blivit, hästen är ju kvar och hon hade ju aldrig lämnat iväg den.

Oerhört dumt att spendera pengarna innan affären var helt klar :crazy:
 
Sv: Blåst på 40.000 kronor

olgaklara skrev:
Fast lurad har hon ju inte blivit, hästen är ju kvar och hon hade ju aldrig lämnat iväg den.

Oerhört dumt att spendera pengarna innan affären var helt klar :crazy:

Håller helt klart med. Otroligt korkat att göra sig iväg med pengarna, skulle inte ni bli lite fundersamma om ni skulle sälja en sak för 40 000-45 000kr och det skickades en chek på 9000 euro, det är ju sunt bondförnuft att inte använda pengarna. Ni får ursäkta men jag tycker hon får skylla sig själv, hon har ju ändå hästen kvar. Det är ju bara att sälja den för 40 000 kr så är problemet löst. Förstår bara inte hur hon tänker! :confused:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 126
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Har någon varit med om check-bedrägeri?? JAg tror att någon försöker bedraga mig!! Det är sååå spännande!! Dom ska skicka en check...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 189
Senast: miisen80
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) Katter, hästar och grisar har vi kastrerat i alla tider och tycker inte att det är något konstigt. Att kastrering av hundar är så...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp