Bli av med ekorrar på balkongen

Jag har nu sett att de kommer från ett träd utanför balkongen hos grannen nedanför. De hoppar från trädet till grannens balkong och klättrar på väggen upp till min. Ska ta upp med styrelsen om att kapa några grenar på trädet så att ekorrarna inte kan ta sig fram den vägen.

Jag vill inte döda några djur, jag vill inte behöva näta in något eftersom det tar bort känslan av luftighet och rymd som balkongen innebär. Däremot har jag fått andra intressanta förslag som jag tänker prova.
Vad bra, då kan man hoppas att problemet går att lösa, hoppas dom tar bort några grenar snabbt.
 
De kan ju lika gärna bo i ett av träden på gården eller i någon dunge intill, människors behov av att ha ihjäl allting som stör dom är lite trist. En nätdörr eller en rovfågelattrapp lär ju lösa problemet på ett betydligt mer humant sätt.
Katter är som katter är. Knappast så att jag styr vad hon jagar. Om ekorrarna hade gett sig på bostadshuset så som de har gjort på ladan så hade jag definitivt gjort något åt det.
7BD5E225-D77C-4CB7-A5FA-6A381D9B5150.jpeg
 
Jag har nu sett att de kommer från ett träd utanför balkongen hos grannen nedanför. De hoppar från trädet till grannens balkong och klättrar på väggen upp till min. Ska ta upp med styrelsen om att kapa några grenar på trädet så att ekorrarna inte kan ta sig fram den vägen.

Jag vill inte döda några djur, jag vill inte behöva näta in något eftersom det tar bort känslan av luftighet och rymd som balkongen innebär. Däremot har jag fått andra intressanta förslag som jag tänker prova.
En ekorre kan ta ett luftsprång på 5 m. Det är säkert bra att ta bort ett par grenar, men det kanske inte räcker.
 
En ekorre kan ta ett luftsprång på 5 m. Det är säkert bra att ta bort ett par grenar, men det kanske inte räcker.
Och de springer glatt rakt upp för fasaden utan att det behövs några träd till hjälp.
Bra att bryta deras invanda promenadväg, men inte givet att det hindrar dem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 591
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 924
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 786
Senast: Luff
·
Övr. Hund Ebrah är typisk ung salukidåre på många sätt och vis. Energisk, full fart ute eller sovandes i soffa inne, nyfiken och otroligt positiv...
2
Svar
26
· Visningar
2 047
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp