Bli av med fett

TheRedLightning

Trådstartare
Jag märkte härom kvällen att jag tydligen har lagt på mig rätt rejält, då arbetsbyxorna (som jag tidigare behövt ha ett skärp för att hålla på plats) nu nästan skär in i magen och skapar en "bulle" under byxlinningen. Har även märkt att mina lår klibbar ihop om jag har minsta häng på byxorna eller går utan byxor.

Det stör mig lite, så nu har jag infört först och främst godisförbud till mig själv, har en känsla att jag ev. ätit för mycket på sistone.
När jag lägger på mig brukar det mesta först och främst hamna på magen.

Nu vill jag försöka bränna bort det genom träning, men vet inte riktigt vilken träning som är mest effektiv och hur länge man behöver träna.
Jag har börjat cykla till jobbet igen då vädret tillåter, även om det är på gränsen till för kallt för mig. Var som en isbit idag när jag cyklade hem, likadant på väg till jobbet.

Tre av månadens fyra veckor rider jag 2 gånger i veckan, annars bara 1 gång i veckan. Hade tänkt gå till simhallen och simma, men med tanke på smittrisken just nu får det vänta tills läget lugnat sig, så försöker istället hitta något annat jag kan göra. Vore super om det förutom bränner fett även bättrar på min superdåliga kondis.

Vilka är era bästa tips? 😇
 
Jag märkte härom kvällen att jag tydligen har lagt på mig rätt rejält, då arbetsbyxorna (som jag tidigare behövt ha ett skärp för att hålla på plats) nu nästan skär in i magen och skapar en "bulle" under byxlinningen. Har även märkt att mina lår klibbar ihop om jag har minsta häng på byxorna eller går utan byxor.

Det stör mig lite, så nu har jag infört först och främst godisförbud till mig själv, har en känsla att jag ev. ätit för mycket på sistone.
När jag lägger på mig brukar det mesta först och främst hamna på magen.

Nu vill jag försöka bränna bort det genom träning, men vet inte riktigt vilken träning som är mest effektiv och hur länge man behöver träna.
Jag har börjat cykla till jobbet igen då vädret tillåter, även om det är på gränsen till för kallt för mig. Var som en isbit idag när jag cyklade hem, likadant på väg till jobbet.

Tre av månadens fyra veckor rider jag 2 gånger i veckan, annars bara 1 gång i veckan. Hade tänkt gå till simhallen och simma, men med tanke på smittrisken just nu får det vänta tills läget lugnat sig, så försöker istället hitta något annat jag kan göra. Vore super om det förutom bränner fett även bättrar på min superdåliga kondis.

Vilka är era bästa tips? 😇
Coronaviruset gillar itne klor så just simhallen är bland de säkraste ställena att vara på.
 
Jag märkte härom kvällen att jag tydligen har lagt på mig rätt rejält, då arbetsbyxorna (som jag tidigare behövt ha ett skärp för att hålla på plats) nu nästan skär in i magen och skapar en "bulle" under byxlinningen. Har även märkt att mina lår klibbar ihop om jag har minsta häng på byxorna eller går utan byxor.

Det stör mig lite, så nu har jag infört först och främst godisförbud till mig själv, har en känsla att jag ev. ätit för mycket på sistone.
När jag lägger på mig brukar det mesta först och främst hamna på magen.

Nu vill jag försöka bränna bort det genom träning, men vet inte riktigt vilken träning som är mest effektiv och hur länge man behöver träna.
Jag har börjat cykla till jobbet igen då vädret tillåter, även om det är på gränsen till för kallt för mig. Var som en isbit idag när jag cyklade hem, likadant på väg till jobbet.

Tre av månadens fyra veckor rider jag 2 gånger i veckan, annars bara 1 gång i veckan. Hade tänkt gå till simhallen och simma, men med tanke på smittrisken just nu får det vänta tills läget lugnat sig, så försöker istället hitta något annat jag kan göra. Vore super om det förutom bränner fett även bättrar på min superdåliga kondis.

Vilka är era bästa tips? 😇
Det är jättesvårt att träna bort det. Det är kosten som du behöver strama upp och välja bättre alternativ. Däremot så är det ju toppen att träna för hälsans skull. Själv tycker jag att löpning är världens roligaste.
 
Jag tror att det räcker med att ta bort godis/chips/fika då du verkar vara aktiv i grunden. :)
Vill förvisso bli mer aktiv, planen är så fort jag har råd att åka till t ex. Stadium och köpa ett par riktiga löpskor med dämpning. Även funderat på att ta hjälp av en personlig tränare och gå på gym, då jag ej kommer iväg annars (det får dock vänta tills corona viruset lugnat sig).
 
Promenader och framförallt hålla stenkoll på kosten kommer lösa det där hur enkelt som helst :)
Kost är min största svaghet, kan i princip inget om det och har ett x antal gånger funderat på om sådana där "shakers" är bättre, då jag inte har en aning om jag får i mig rätt grejer eller ej.
 
Det är jättesvårt att träna bort det. Det är kosten som du behöver strama upp och välja bättre alternativ. Däremot så är det ju toppen att träna för hälsans skull. Själv tycker jag att löpning är världens roligaste.
Jag vet inte riktigt hur jag kan strama upp nuvarande kost, tycker inte jag äter speciellt mycket i nuläget..
 
Jag vet inte riktigt hur jag kan strama upp nuvarande kost, tycker inte jag äter speciellt mycket i nuläget..
Då tycker jag inte du ska ”strama upp”. Det framgår inte riktigt hur mycket du har lagt på dig, men att låren går ihop och att man har fett på magen är normalt. Det kan ju kännas annorlunda om du inte haft det innan, men det behöver inte vara något fel.

Mina lår går också ihop och klibbar om jag har hud mot hud. Har också som en bulle på magen och vissa byxor skär definitivt in. Det är helt normalt.

Men om du vill träna för att öka kondition osv så kan du absolut göra det!
 
Förlåt men jag har rapporterat den här tråden som olämplig. Trådstarten i sig är rätt triggande för de med ätstörningar (talat av en anorektiker som fortfarande har ett komplicerat förhållande till mat). Den löper också risk att bli översvämmad av ätstörda förslag som är uppåt väggarna.
 
Jag märkte härom kvällen att jag tydligen har lagt på mig rätt rejält, då arbetsbyxorna (som jag tidigare behövt ha ett skärp för att hålla på plats) nu nästan skär in i magen och skapar en "bulle" under byxlinningen. Har även märkt att mina lår klibbar ihop om jag har minsta häng på byxorna eller går utan byxor.

Det stör mig lite, så nu har jag infört först och främst godisförbud till mig själv, har en känsla att jag ev. ätit för mycket på sistone.
När jag lägger på mig brukar det mesta först och främst hamna på magen.

Nu vill jag försöka bränna bort det genom träning, men vet inte riktigt vilken träning som är mest effektiv och hur länge man behöver träna.
Jag har börjat cykla till jobbet igen då vädret tillåter, även om det är på gränsen till för kallt för mig. Var som en isbit idag när jag cyklade hem, likadant på väg till jobbet.

Tre av månadens fyra veckor rider jag 2 gånger i veckan, annars bara 1 gång i veckan. Hade tänkt gå till simhallen och simma, men med tanke på smittrisken just nu får det vänta tills läget lugnat sig, så försöker istället hitta något annat jag kan göra. Vore super om det förutom bränner fett även bättrar på min superdåliga kondis.

Vilka är era bästa tips? 😇

Mitt bästa tips till åtstramande byxor (eller egentligen vilka kläder som helst som har blivit för små) är att köpa en storlek större.
För övrigt är det helt normalt att ha lår som går ihop och en bulle på magen. Jag är född med både och, och hade så även när jag var extremt smal. Träna för att kroppen och psyket behöver det. Resten är bara dumt enligt mig.
 
Då tycker jag inte du ska ”strama upp”. Det framgår inte riktigt hur mycket du har lagt på dig, men att låren går ihop och att man har fett på magen är normalt. Det kan ju kännas annorlunda om du inte haft det innan, men det behöver inte vara något fel.

Mina lår går också ihop och klibbar om jag har hud mot hud. Har också som en bulle på magen och vissa byxor skär definitivt in. Det är helt normalt.

Men om du vill träna för att öka kondition osv så kan du absolut göra det!
Nja, min mage är långt ifrån normal, när jag ligger i sängen känns det som hela magen "ramlar" av och ligger som en extra kroppsdel i sängen (har ej gjort det tidigare).
Mina lår har tidigare aldrig klibbat ihop så som de gör nu inte ens när det var hud mot hud, det är något jag börjat uppleva på sistone.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ VARNING lång tråd. Men måste skriva av mig. Jag har gått upp mycket i vikt nu under hösten. Jag är kraftigare byggd men har aldrig fått...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
10 739
Senast: Twihard
·
Träning Hej! Jag har efter flera år på ridskola, samt egen ponny, fortfarande vissa problem i min ridning. Rider dressyr & hoppspecial (den...
Svar
6
· Visningar
1 516
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: Hannah0407
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp