Bli av med jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Folri

Trådstartare
Nu har jag inget jobb att gå till på måndag. Detta på grund av corona. Det känns fruktansvärt. Inte för att man saknar själva jobbet utan mest för hur man ska klara sig. Är det fler här som inget jobb har för att Corona är orsaken? Vad gör ni för att klara er.
 
Nu har jag inget jobb att gå till på måndag. Detta på grund av corona. Det känns fruktansvärt. Inte för att man saknar själva jobbet utan mest för hur man ska klara sig. Är det fler här som inget jobb har för att Corona är orsaken? Vad gör ni för att klara er.
Tråkigt att du blivit av med jobbet.
Är du inte medlem i någon-kassa? Det borde vara det viktigaste för att klara sig ekonomiskt.
 
Min spontana tanke, om det är kris med att hitta inkomst snabbt, är att kolla om du kan jobba inom hemtjänst eller liknande. I min kommun skriker de efter hemtjänstpersonal nu och om jag blir av med jobbet (känns dock lugnt just nu) så skulle jag tveklöst börja där.
 
Min spontana tanke, om det är kris med att hitta inkomst snabbt, är att kolla om du kan jobba inom hemtjänst eller liknande. I min kommun skriker de efter hemtjänstpersonal nu och om jag blir av med jobbet (känns dock lugnt just nu) så skulle jag tveklöst börja där.
Har inte funderat så mycket på vad jag ska göra istället men något måste jag ju göra
 
Blev av med sommarjobben och har hitintills inte hittat något annat. Klarar mig ekonomiskt, men psyket är det värre med. Klarar inte av att gå sysslolös!
 
Har inte funderat så mycket på vad jag ska göra istället men något måste jag ju göra
Precis, och kan man då få något jobb, om inte annat någon timanställning på "vilket jobb som helst" så har man ju i alla fall någonting. Då kan man dels leta andra jobb under tiden, men också vänta på att den här krisen går över och att det kanske skapas andra jobbmöjligheter efteråt.
 
Nu har jag inget jobb att gå till på måndag. Detta på grund av corona. Det känns fruktansvärt. Inte för att man saknar själva jobbet utan mest för hur man ska klara sig. Är det fler här som inget jobb har för att Corona är orsaken? Vad gör ni för att klara er.
Vi har sociala skyddsnät. A-kassa och försörjningsstöd.

Man rättar mun efter matsäcken. Dvs man anpassar sina utgifter.
 
Inte av med jobbet men har inne jobbar på mer än 1 månad och efter skatt blir lönnen mindre än hälften av vad jag får annars:(.

Företag jag varit konsult på har börjat starta upp i liten skala värden över nu men har också sökt om permentering till september.

Har sökt lite utbildningar som börjar i höst, om det nu går åt fanders totalt.
 
Vi har sociala skyddsnät. A-kassa och försörjningsstöd.

Man rättar mun efter matsäcken. Dvs man anpassar sina utgifter.
Vi har inte så mycket att anpassa till. Bostaden är betalt, ström och värme måste vi också ha, likaså försäkring på huset, TV licens måste man betala även om man inte har TV, mat måste man ha.
 
Inte av med jobbet men har inne jobbar på mer än 1 månad och efter skatt blir lönnen mindre än hälften av vad jag får annars:(.

Företag jag varit konsult på har börjat starta upp i liten skala värden över nu men har också sökt om permentering till september.

Har sökt lite utbildningar som börjar i höst, om det nu går åt fanders totalt.
Det mesta verkar skita sig nu verkar det som på dom som uttalar sig i media. Hoppas det går bra för dig ändå :)
 
Det ser ut som jag blir av med jobbet jag också men har lång uppsägningstid.
Vilket ger lite extra utrymme att leta på något,
är öppen för det mesta. Såklart medlem i a-kassa.
Det kommer bli tufft och en kommer ju inte vara ensam arbetslös liksom..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Skola & Jobb Haft 2,5 vecka av 4 veckors semester, och saknar verkligen jobbet nu. Mina kollegor, att ha något att faktiskt åstadkomma och att känna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 252
Senast: Badger
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 095
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 827
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp