Bli av med jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo för ni vill veta vad jag har gjort men det får ni inte. Så sluta diskutera vad jag har eller om jag har sagt något till a kassan.

Eftersom du inte vill berätta att du har anmält till A-kassan att du befinner dig på semester tror jag att de flesta härmed antar att du är en fuskare.

På ett diskussionsforum får man diskutera vad man vill så länge som det hålles inom forumreglerna.
 
Då kanske du inte skulle skrivit att du skulle på semester från första början med tanke på att du är arbetslös enligt den här tråden. Hade du varit tyst om det hade inte ens den här diskussionen uppstått. Just saying. ;)
Jag har ju sagt att jag fixt akassan. Det räcker för er.
 
Extra trist blir fusk i en tid där a-kassan behövs mer än någonsin. För de som inte ens kan drömma om semester och husbil utan sitter med en hyra för en halvkass lägenhet som de inte kan betala för mer än nån månad utan hjälp, efter att ha blivit av med sitt jobb i branscher som stängts ned av olika åtgärder.
 
Jag har ju sagt att jag fixt akassan. Det räcker för er.

Som i
Fixat a-kassan = lämnat korrekta uppgifter om min frånvaro från arbetsmarknaden
Fixat a-kassan = lurat dem och alla mina medmänniskor och får ut pengar trots min frånvaro från arbetsmarknaden

Vi som inte vet om du lever i en kriminell miljö eller inte där "fixat" säkert har en entydig betydelse, har svårt att förstå, vad som menas med "fixat".
 
Jag har ju sagt att jag fixt akassan. Det räcker för er.
Nu tycker jag du börjar låta otrevlig. Varför är det så svårt att säga sanningen? Är det för att du myglar? Om det nu vore så att du verkligen har anmält till a-kassan att du ska ha semester, då är det inget att skämmas över för du har rent mjöl i påsen och inget personuppgiftsutlämnade att skriva det.

Däremot allt det här "vill inte svara på" osv, det sänder en helt annan signal och får det att låta som att du medvetet bryter mot regler. Om det inte är det du vill sända ut borde du sagt redan från början hur det låg till och varit extra tydlig med hur, så inga missförstånd skett.
 
Jo för ni vill veta vad jag har gjort men det får ni inte. Så sluta diskutera vad jag har eller om jag har sagt något till a kassan.

Du får förstå att folk blir upprörda. Själv får jag knappt semester öht pga Corona. Givetvis blir jag då upprörd om någon som har sagt sig vara arbetslös (pga Corona) drar till Spanien ist för att ta semestervik på ett par månader för någon som nu inte får semester alls. Jag är inte den ende i landet som få avstå delar eller hela sin semester.
Skulle dessutom mina skattepengar som jag pröjsar under mitt knegande för andras väl och ve gå till en jobbsmitare som drar utomlands och riskerar dra hit än mer virus så ja, då blir jag.....inte så nöjd milt uttryckt.
 
Nu får moderator @Mineur gå in och läxa upp en del här. Jag har ingen skyldighet att lägga ut mina personuppgifter ang a kassan. Är folk irriterande över att jag åker på semester med eller utan a kassa så får dom vara det.

Fast om du åker på semester med a-kassa så förstår jag faktiskt om folk blir upprörda. Precis som folk ofta blir upprörda när andra system utnyttjas eller felanvänds. Sen var det väl du själv som kände ett behov av att uppdatera tråden med information om att du fixat a-kassan och skulle åka på semester med husbilen till Spanien?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 162
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 616
Senast: Mabuse
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 288
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp