Bukefalos 28 år!

Bli av med pengar på jobbet

Hagens_Zorba

Trådstartare
Har någon av er blivit det?
Någon som vet om nån speciell försäkring via jobbet täcker det lr nåt?
Hemförsäkringen har en självrisk på 1500 kr och summan jag blev av med var strax under den..
Det är bara vi på jobbet om kommer in i utrymmet (omklädningsrum, skåp, väska, plånbok) så det är ju "nån av oss" sas.

Så jäkla förbannad. MORR.
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Hur blev du av med pengarna?


Låg dem framme eller ilåst i ett skåp som inte ska vara lätt att bryta upp?
Det är nog det f-bolag isf kommer att kolla på


Sen beror det ju på vad man har för arbetsplats kanske men en vän till mig blev av med en del kontanter på sin arbetsplats där ingen kunde tillkänna ge sig och hon fick tillbaka dem av företaget
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Dom låg i min plånbok i min väska till ett olåst skåp, omklädningsrummet.
Men vi har passerkort med kod till omklädningsrummet så ingen har haft lås, inte chefen heller.
Vi är bara 6 personer som har tillgång till det och ingen annan har gått in, då det alltid jobbar personal precis utanför är det omöjligt.
De ska kolla loggarna för vi vet att det var mellan 13-15, jag HOPPAS att bara en person varit där inne mellan de två timmarna för då är det ju uppenbart.
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Har du gjort en polisanmälan?

Om inte och ni ändå är så få personer hade jag tagit upp frågan i alla fall ..typ:

"det går jättebra att anonymt lägga tillbaka pengarna på sin plats för är dem inte tillbaka inom xxx kommer jag att polisanmäla stölden"
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Jag har svårt att tänka mig att det finns någon försäkring som täcker detta. Kontanter är genrellt sett svårt att försäkra.
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Dom låg i min plånbok i min väska till ett olåst skåp, omklädningsrummet.

Rent kasst tror jag försäkringsbolaget kommer att säga att du har varit oaktsam som inte haft uppsikt över dina pengar, eller haft dem inlåsta i ditt skåp. hade du däremot haft inbrott i skåpet och låset varit uppbrutet, eller inbrott hemma så hade det kanske funnits en chans till en viss ersättning... men att lämna pengar i ett olåst skåp i ett utrymme dit andra har tillgång till så... nja... räkna inte med någon ersättning
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Jag tror inte det är fall för försäkringsbolaget i alla fall inte utan en polisanmälan som styrker att du blivit av med pengarna. Det är ju frågan om stöld och det ska polisanmälas i vilket fall.
Men det är ju klart otrevligt om det bara finns sex stycken som kan ha gjort det och alla är arbetskamrater.
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

kl

Tack för era svar, ja jag misstänker att ni har rätt.
Man lär sig av sina misstag.
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Har du gjort en polisanmälan?

Om inte och ni ändå är så få personer hade jag tagit upp frågan i alla fall ..typ:

"det går jättebra att anonymt lägga tillbaka pengarna på sin plats för är dem inte tillbaka inom xxx kommer jag att polisanmäla stölden"

Det va fan bra tips, ska säga det till chefen!
Det är en annan tjej som också blivit av med pengar.
 
Sv: Bli av med pengar på jobbet

Även om det är så sjukt oförskämt så tycker jag att vederbörande kan få en chans till att tänka om, tänka rätt..och förhoppningsvis lära sig av misstaget och låta det dåliga samvetet göra sitt.

Tyvärr funkar alla inte så, men det kan vara värt en chansning och kanske får du tillbaka dina pengar.

Att inleda häxjakt är sällan det hjälper heller..och det är föga troligt att den som gjort det erkänner heller.

Tråkigt att det ska hända på en arbetsplats och dessutom när ni är så få brukar man komma varandra nära allt som ofta..men ja, man kan aldrig lita på någon.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 876
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Det här är en djungel! Jag blir tokig snart! Jag har nyss bytt jobb. På mitt gamla jobb ingick försäkringar via jobbet som en...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: Sar
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 552
Senast: Rie
·
S
Ekonomi & Juridik Jag vet att det varit många trådar angående detta men skulle vilja ha "seriösa" åsikter angående detta för ett problem jag måste tackla...
Svar
19
· Visningar
2 068
Senast: inbetween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp