Bli gravid efter tung användning av preventivmedel.

Eithinoa

Trådstartare
Undrar hur lång tid det tagit för andra att få ägglossning igen och sedan bli gravid efter "onormalt" tung behandling med preventivmedel till över 30 års ålder, om det ens funkat för någon.
Jag har i ca 5 år nu gått på depo provera en spruta i månaden plus p-piller (olika sorter) utöver det.

Är nu 30,5 år och tanken på barn har börjat på allvar men jag undrar då över om min hormonbehandling kommer sabba våra chanser eller om det finns andra som gått på tung behandling tills över 30års ålder och sedan blivit fertila och gravida.
 
Jag har ju inte någon onormalt tung användning bakom mig, men ätit olika p-piller och sista åren p-ring oavbrutet sedan 17 års ålder. Slutade i mars i år, som 34-åring. Började med ägglossningstester i september och har sen dess iaf haft ägglossning, innan dess vet jag inte.. plussade för 2,5 vecka sedan. :heart
 
Jag har ju inte någon onormalt tung användning bakom mig, men ätit olika p-piller och sista åren p-ring oavbrutet sedan 17 års ålder. Slutade i mars i år, som 34-åring. Började med ägglossningstester i september och har sen dess iaf haft ägglossning, innan dess vet jag inte.. plussade för 2,5 vecka sedan. :heart
Grattis! Får hålla tummarna för att min kropp studsar tillbaka lika snabbt :-)
 

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 859
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 919
Senast: Soffan74
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 840
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp