Bli ihop med ex?

tigerflicka

Trådstartare
Har några av er blivit ihop med ett ex?
Isf, hur länge var ni tillsammans först och hur länge varade uppehållet? Har det funkat eller sket det sig igen?

Jag var ihop med en kille som jag gjorde slut med efter tre år, vi var ganska olika på den tiden. Detta är 5,5 år sedan och nu har vi börjat ha kontakt igen. Jag tror att han har ändrats rätt mycket under dessa år, men frågan är om det är värt att försöka se om det finns nåt.
Vi är bara vänner nu, men det känns som det finns nåt mer där. Frågan är om man ska ta reda på vad eller låta det vara...
 
Sv: Bli ihop med ex?

Jag tror inte att det går att ge något generellt svar. För mig har det väldigt sällan varit lyckosamt att återvända till något som jag har lagt bakom mig, vare sig det har handlat om relationer, arbeten eller något annat.

Mitt ex och jag återupptog efter några år kontakten på internet. Hon ville nog gärna ge relationen en ny chans, men jag kände mig tveksam, även om jag inte direkt ville utesluta det. Paradoxalt nog blev våra samtal det definitiva avslutet på vår relation. När vi talade ut, insåg vi varför det inte skulle fungera igen.
 
Sv: Bli ihop med ex?

Har några av er blivit ihop med ett ex?
Isf, hur länge var ni tillsammans först och hur länge varade uppehållet? Har det funkat eller sket det sig igen?

Jag var ihop med en kille som jag gjorde slut med efter tre år, vi var ganska olika på den tiden. Detta är 5,5 år sedan och nu har vi börjat ha kontakt igen. Jag tror att han har ändrats rätt mycket under dessa år, men frågan är om det är värt att försöka se om det finns nåt.
Vi är bara vänner nu, men det känns som det finns nåt mer där. Frågan är om man ska ta reda på vad eller låta det vara...

Jag var ihop med samma kille vid två tillfällen. Andra gången tog det slut av andra orsaker än vad det gjorde första gången. Men jag var väldigt ung då.

Jag tror oddsen ökar om ni hunnit få lite livserfarenhet mellan gångerna. Men framför allt måste det kännas bra och kärleken måste vara väldigt stark. Frågan är om du/ni kan acceptera olikheterna nu?
 
Sv: Bli ihop med ex?

Jag är sambo med mitt ex.
Eller ex o ex. Vi hade väl ett kort förhållande för hundra år sedan, som mest handlade om att umgås lite o ha vilt sex. Sen hade vi väl några korta reunions genom åren, tills vi hade ett sådant för fyra(?) år sedan o fastnade ihop. Idag bor vi i hus vi köpt gemensamt, har husdjur o bilar vi köpt tillsammans.

Men å andra sidan har vi ju aldrig gjort slut, aldrig bråkat eller haft ngt känslomässigt tjafs tidigare. Idag är vi äldre, nyktrare, mindre vilda och jag insåg väl att killen var rätt rolig även i andra rum än sovrummet ;)
 
Sv: Bli ihop med ex?

Var tillsammans med min nuvarande sambo under och efter gymnasiet i 3,5år. Var ifrån varandra i ungefär 4 år och nu har vi hus, djur och framtid tillsammans sedan drygt 4år.

Sa redan när jag var 17år att om jag hade träffat sambon då jag var 25 hade det varit för alltid. Första gången tillsammans var vi för unga men nu andra gången är det så mycket för alltid som det bara går att säga om ett förhållande!

Vi var 25 när vi blev tillsammans igen.. :D :up:
 
Sv: Bli ihop med ex?

Jag var 16 när jag träffade exet och vi blev tillsammans. Det höll i fyra år men sprack av diverse anledningar.
Sen hade vi ett uppehåll i ca två år tills vi provade igen. Det höll bara ett halvår tyvärr.

Så nej för mig fungerade det inte :)
 
Sv: Bli ihop med ex?

Här funkade det utmärkt. Vi gjorde slut vid flera tillfällen och ett rätt långt uppehåll. Det handlade mest om att vi va/är väldigt olika samt att jag var väldigt ung då. Jag va 16 och han 24.
Idag är iaf vårt förhållande stadigare än någonsin och det blir bara bättre. Vi har flyttat ihop vid två tillfällen och nu är det bra många år sen vi flyttade ihop andra gången och sen dess har vi skaffat två barn tillsammans.

Idag när jg är 29 och han 37 så är det inte längre någon större åldersskillnad:p
 
Sv: Bli ihop med ex?

För mig fungerade det ganska bra :). Jag var tillsammans med en kille i tonåren men det tog slut av olika anledningar. Även om jag gick vidare med mitt liv så fanns han alltid där i bakhuvudet. Vi var vänner på fejjan och stötte på varandra ett par ggr under åren men höll inte precis kontakten under de drygt 10 år som följde. Tills jag en natt drömde att han ringde till alla han kände för att säga hejdå. Killen var lite suicidial i tonåren så jag skickade ett kort meddelande på fejjan om allt var okej och så. Det ena ledde till det andra och nu är vi ett par sedan drygt ett år :). Även om han fortfarande är ganska "udda" så är det inte så extremt som det var när vi var yngre + att jag inte är värsta egotrippade barnrumpan längre. Så jag tror vi har betydligt bättre chanser denna gång.
 
Sv: Bli ihop med ex?

Jag tror inte på att relationer är konstanta, utan att människor passar olika bra ihop vid olika perioder i livet, så jag personligen ser inte några automatiska problem med att försöka på nytt med ett ex. Saker kan förändras åt båda håll.

Jag har själv inga erfarenheter år något håll men har vänner som det gått bra för, två par är numer gifta efter uppehåll på ett respektive 4-5 år.
 
Sv: Bli ihop med ex?

Tack för alla era tankar, och vad kul att läsa om er där en återförening varit lyckad! :)
 
Sv: Bli ihop med ex?

Han har ändrat sig en del, bra! Men har du ändrat dig?

En väldigt klok och relevant fråga!
Jag tror det. Jag hoppas iaf det. Jag har blivit medveten om en av mina sämre sidor som var med att förstöra det förhållandet, och har noga tänkt på det i förhållanden därefter.
 
Sv: Bli ihop med ex?

Är ni kära så varför inte testa?

Jag och min make träffades för en kort romans -92, blev tyvärr inget av det då, fast jag var tokkär i honom. Sen 96 blev vi ihop och det varade till 99. Det var mitt första seriösa förhållande, men vi var väldigt olika, jag upplevde honom som alldeles för ansvarslös och gjorde slut. Jag var nog också lite konstig på den tiden, väldigt blyg och osocial.

2005 ringde jag upp honom, kunde inte glömma :love: och några månader senare var vi gifta. Nu har vi två barn och väntar vårt tredje.

Min känsla var rätt, han är mannen i mitt liv!
 
Sv: Bli ihop med ex?

Tack för alla era tankar, och vad kul att läsa om er där en återförening varit lyckad! :)

Jag var ihop med en kille i 7 månader och sen gjorde vi slut , var singel i typ 4 månader så blev vi ihop igen och var ihop i 20 år....nu är vi inte tillsammans längre men mycket goda vänner
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 454
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 829
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 555
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 680
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp