Blir behandlad som en löptik?

Bonica

Trådstartare
Dom sista veckorna har min ena tik blivit behandlad som att hon höglöper av andra hundar, både av mina andra hundar och hundar i bekantskapskretsen.
Tikarna rider på henne och hanarna piper och uppvaktar henne, jag har trott att hon haft ett tyst löp eller varit på väg in i löp men det pågår vecka efter vecka och min hanhund har parat flertalet tikar men gör inga parningsförsök utan uppvaktar bara.
Jag har även en tik som är galen i att markera över dom andra hundarnas kiss och ikväll luktade hon på denna tiks kiss och hoppade undan.
Börjar bli lite orolig för ev livmoderinflammation och likande sjukdomar :/
I övrigt är hon precis dom vanligt och hon har ingen feber eller nedsatt allmäntillstånd.
Tacksam för er hjälp såhär mitt i natten:)
 
Ska även tillägga att hon kissat mycket sista tiden.
(Hon brukar skvätta helt otroligt mycket även innan löp )
 
Dom sista veckorna har min ena tik blivit behandlad som att hon höglöper av andra hundar, både av mina andra hundar och hundar i bekantskapskretsen.
Tikarna rider på henne och hanarna piper och uppvaktar henne, jag har trott att hon haft ett tyst löp eller varit på väg in i löp men det pågår vecka efter vecka och min hanhund har parat flertalet tikar men gör inga parningsförsök utan uppvaktar bara.
Jag har även en tik som är galen i att markera över dom andra hundarnas kiss och ikväll luktade hon på denna tiks kiss och hoppade undan.
Börjar bli lite orolig för ev livmoderinflammation och likande sjukdomar :/
I övrigt är hon precis dom vanligt och hon har ingen feber eller nedsatt allmäntillstånd.
Tacksam för er hjälp såhär mitt i natten:)
Jag hade blivit lite bekymrad och precis som du funderat över livmoderinflammation, slidkatarr eller nåt liknande. Hade nog gått till veterinären.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 323
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Någon som varit med om att en hane totalt blivit *störtkär" (förmänskligande uttryck men i brist på bättre) i en tik så att det blivit...
Svar
10
· Visningar
2 870
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp