Blir galen...

nice and happy

Trådstartare
Jag vet snart inte vad jag ska göra så hoppas ni har några bra idéer. Det hela började för ca tre månader sedan när hästen slog sönder sin Box dörr med ett fram ben (har ful ovana att slå med fram ben i boxen tex vid fodring) När det hände så svullnade han upp på framsidan av kotan o blev öm o varm o just där har han ett gammalt överben så veterinär var vid hästen o trodde att överbenet hade blivit aktivt men eftersom hästen var ohalt så skulle vi avvakta med att göra ngt, så kylde bara. Ca en månad gick o det lade sig o var bra i två veckor till de svullna upp igen o blev ömt. Då in till kliniken o röntgade o UL men på röntgen såg de bra ut, det var inget aktivt på överbenet o vid UL syntes inga skador el föremål utan han var lite inflammerad i huden sade hon. Dem satte en nål i knölen för att se om de kom ut ngt o ut kom lite var. (Men varböld är de inget där inne som stör då?) Så hon sade att det var som en böld invärtes som var inflammerad o skulle smörja med compagel. Det lade sig bra men sen kom svullnaden o ömheten tillbaka. Haft kontakt med veterinär o hon tittade senast på han för två veckor sedan o sade att de kan nog va så länge o kan inte bara öppna upp för de är så lite hud över hans gamla överben att de inte kommer gå att sy ihop. Men hallå detta känns inte normalt.
Kan det finnas sticka el ngt där inne trotts att de inte syntes på UL? Vi har lagt alsolsprit omslag 5nätter men inget kom ut o han blev bara mera svullen av det, betyder de att han inte tål alsolsprit el att ngt verkligen vill ut?
Om de nu är en sticka o de inte går att få ut kan kroppen lösa upp den sj?
Har testar biolight o funkade inte. Ngn tipsade om omslag med aloe vera vad tror ni?
Han är ännu ohalt o jag vet att han slår med benet ibland i boxen men har klätt den i skumgummi madrasser men dämpar inte helt kanske... /En orolig matte
 

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
939
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jaha då står man med skadad unghäst För 2veckor sedan hände det, hittade honom i hagen ståendes med huvudet lågt o ville inte ta upp...
Svar
9
· Visningar
1 406
Hästvård Den eviga undran vid skada vilket är bäst för just den skadan... Tänkte se vilket ni tror är bäst i vårat fall. Hästen slog i ett...
Svar
1
· Visningar
1 508
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej! Är det ngn här inne som har erfarenhet av överben? Hästen ifråga har ett gammalt överben på framsidan av kotan som är aktivt igen...
Svar
0
· Visningar
1 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp