Blir ni gratulerade på jobbet.

Gratulation vid födelsedag

  • Ja av kollegor och chefer

    Röster: 47 28,0%
  • Ja men bara kollegor

    Röster: 35 20,8%
  • Ja men bara av chefen/chefer/HR

    Röster: 2 1,2%
  • Nej

    Röster: 84 50,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    168
  • Omröstning stängd .

Tranan

Trådstartare
När ni fyller år får ni gratulationer av jobbet då då?
Har en jobbig hjärnspöke jag vill ha en verklighets check på
 
Gratulationer såsom i grattis på födelsedag får jag av min chef och kollegorna i min grupp. Vi har alla skrivit in i vår gemensamma Outlook kalender som gruppen har tillgång till när vi fyller år. Vi är 7 st, ink min chef, i min grupp. Övriga kollegor har inte koll men gratulerar såklart om dom hör att man fyller år.

Fyller man 50 år så arrangerar jobbet ett firande bestående av tårtor, mousserande, alkoholfri skumpa samt ger en present.
 
Jag skyltar inte med när jag fyller år, men i år så droppade min chef i förbifarten för mitt arbetslag att det var min födelsedag och då överraskade gruppen med tårta och grejer i slutet av passet.

Utöver det så brukar nog vår chef höra av sig till folk som fyller år och säga grattis, men inte så mycket mer. Eventuella firanden arrangeras av kollegorna under förutsättning att man ens vet om att någon fyller år. Majoriteten av våra kollegor skyltar sällan med sina födelsedagar.
 
Hos oss är det så att den som fyller år förväntas komma med tårta eller annat gott på födelsedagen, och då säger de andra givetvis grattis. Väldigt många är också vänner med varandra på facebook, och då kan ju folk också hålla koll och säger grattis.

Men om man inte skyltar med sin födelsedag, och inte kommer med tårta, då hade knappast varken kolleger eller chefer noterat att man fyller år.
 
Gratulationer såsom i grattis på födelsedag får jag av min chef och kollegorna i min grupp. Vi har alla skrivit in i vår gemensamma Outlook kalender som gruppen har tillgång till när vi fyller år. Vi är 7 st, ink min chef, i min grupp. Övriga kollegor har inte koll men gratulerar såklart om dom hör att man fyller år.

Fyller man 50 år så arrangerar jobbet ett firande bestående av tårtor, mousserande, alkoholfri skumpa samt ger en present.
Jag fyllde 50, och fick inte ens en E-post. det var en månad efter chefen fick reda på att jag var trans.
 
När någon fyller jämnt aldrig annars. Har varit samma på alla arbetsplatser jag varit på.
För mig känns det helt suspekt att gratta någon som fyller "42" på födelsedagen men den födelsedagskult som ansiktsboken skapat kanske gör att det ses som normalt numera?
 
Jag fyllde 50, och fick inte ens en E-post. det var en månad efter chefen fick reda på att jag var trans.
Men brukar ni fira födelsedagar på jobbet då? Är ju inte alla arbetsplatser där man gör det. Jag har två arbetsplatser, på den ena så brukar man få tårta när man fyller 50 om nån vet om att man fyller, på den andra uppmärksammas inte födelsedagar alls, för någon.
 
Nej. Jag är på varje arbetsplats mycket tydligt med att jag inte vill att någon (chefen) delar min födelsedag och att jag inte vill firas - men generellt gör vi ingen sak av det heller. Om någon vill fira brukar de ta med eget fika. :) På tidigare arbetsplats köpte vi ofta en kaka tillsammans om vi visste att någon fyllde år, men chefen engagerade sig aldrig.
 
Men brukar ni fira födelsedagar på jobbet då? Är ju inte alla arbetsplatser där man gör det. Jag har två arbetsplatser, på den ena så brukar man få tårta när man fyller 50 om nån vet om att man fyller, på den andra uppmärksammas inte födelsedagar alls, för någon.
Jag vet inte, men vill bara ha en bild av hur det brukar se ut. vet bara att just 40 och 50 har firats på alla andra platser jag har varit på.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 327
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 975
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 741
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp