Blir så orolig!!!

mian1

Trådstartare
Doris ligger i hallen med en stängd grind in mot köket. Ester ligger framför TVn. Med jämna mellanrum får de skifta genom att den ena hunden får gå ut och genom verandan in i TV-rummet och den andra släpps genom grinden.
De flyger fortfarande på varann! :( I dag var 6:e gången sedan den 12:e då Doris började löpa och Ester blev skendräktig. Vi har dem isär så mycket som möjligt, men hur länge ska vi ha det så? Tänk om det inte går över när löp och skendräktighet är slut! Vad gör man då? Lämnar Doris tillbaka till kennlet? :cry: Det skulle vi aldrig klara. Hon är ju våran lilla vovve och vi har ju kämpat så för att hon ska bli frisk och för att hon ska bli mindre ängslig. För tre år sedan kissade hon på sig ifall vi höjde rösten, om hon trodde att hon gjort något fel eller om hon hörde andra hundar skälla. Nu är hon hur modig som helst och vi kan t.o.m. dammsuga i samma rum som hon är i utan att hon drabbas av panik.
Det som varit så bra hittills. Flickorna som varit så trygga ihop och som aldrig bråkade. Vad ska vi göra? Kan man göra något alls?
 
Sv: Blir så orolig!!!

Det enda jag kan säga just nu är att du får vänta till Doris har löpt färdigt. Då kan du se om det är ett löpbeteende. Vissa tikar blir aggressiva under löp.

Av ditt inlägg framgår inte vem av dem som är värst.
Skulle det bli frid och fröjd efter löpet och skendräktighet föreslår jag att du tar dig till veterinären för kastrering av dem så att en sån här situation inte uppstår igen.

Från en som själv haft en monstertik under löp.
 
Sv: Blir så orolig!!!

Springer skrev:
Det enda jag kan säga just nu är att du får vänta till Doris har löpt färdigt. Då kan du se om det är ett löpbeteende. Vissa tikar blir aggressiva under löp.

Av ditt inlägg framgår inte vem av dem som är värst.
Skulle det bli frid och fröjd efter löpet och skendräktighet föreslår jag att du tar dig till veterinären för kastrering av dem så att en sån här situation inte uppstår igen.

Från en som själv haft en monstertik under löp.

Ester är värst! Hon är den som vaktar sin fåtölj med de osynliga valparna (?) och Doris provocerar. Det senaste slagsmålet var det dock Doris som flög på Ester.


Har fått råd om kastrering från alla möjliga håll, men här hos oss kostar en sådan 7000:-/hund. Tror att det fanns nån billig för 6500:-, men över 10 000:- för att få bägge kastrerade funkar bara inte för vår ekonomi. Det går ju inte på försäkringen.

Var i landet är det billigast? Finns det något ställe som är på hyfsat avstånd från Göteborg, en BRA klinik, där det inte kostar så mycket?
Ska bara en av dem kastreras så är det Ester för hon har mest problem eftersom hon alltid blir skendräktig, dock inte så här mycket som denna gången.
 
Sv: Blir så orolig!!!

Har du provat att gå in och styra upp det hela?
Att en gång för alla tala om för hundarna vem sjutton det är som bestämmer i ditt hus och att du inte tolererar något slagsmål?

Jag vet att du är en mild människa av naturen, men ibland fungerar bara hårt mot hårt.
 
Sv: Blir så orolig!!!

mian1 skrev:
Ester är värst! Hon är den som vaktar sin fåtölj med de osynliga valparna (?) och Doris provocerar. Det senaste slagsmålet var det dock Doris som flög på Ester.


Har fått råd om kastrering från alla möjliga håll, men här hos oss kostar en sådan 7000:-/hund. Tror att det fanns nån billig för 6500:-, men över 10 000:- för att få bägge kastrerade funkar bara inte för vår ekonomi. Det går ju inte på försäkringen.

Var i landet är det billigast? Finns det något ställe som är på hyfsat avstånd från Göteborg, en BRA klinik, där det inte kostar så mycket?
Ska bara en av dem kastreras så är det Ester för hon har mest problem eftersom hon alltid blir skendräktig, dock inte så här mycket som denna gången.

Kan du verkligen fått rätta prisuppgifter?
För knappt ett år sedan betalade jag 4.500 i Stockholmstrakten. Det var ett paketpris, även smärtstillande tabletter och återbesök för borttagning av stygn ingick.
 
Sv: Blir så orolig!!!

En av våra tikar vi har ute på halvfoder var precis likadan. Hon födde valpar under sängen efter varje löp, hade sina låtsasvalpar i soffan och vart helt rabiat om någon i familjen satte sig där, för då gjorde ju dom illa valparna..
Hon fick eksem och utslag vid varje skendräktighet och Galastop funkade inte.

Så hon kastrerades (Kostar ungefär 4000 kr hos vår Vet) och kan äntligen leva normalt igen! Inga mer bråk, låtsasvalpar, mjölk och besvär med huden..
Jag förstår att ni inte har råd med det, för 6-7000 kr är väldigt mycket pengar när man inte är rik, vilket dom flesta inte är såklart. Men försök att hitta en klinik längre bort! Hellre att man åker 1 timme med bilen kanske och får flera tusen kronor billigare..
 
Sv: Blir så orolig!!!

Jadzia skrev:
Har du provat att gå in och styra upp det hela?
Att en gång för alla tala om för hundarna vem sjutton det är som bestämmer i ditt hus och att du inte tolererar något slagsmål?

Jag vet att du är en mild människa av naturen, men ibland fungerar bara hårt mot hårt.

Om jag ser när de är på väg att ge sig på varann så avbryter de. De få gånger jag väl skriker ifrån brukar ha effekt på alla djuren (utom möjligen katterna, men de fick förmodligen hjärnorna bortplockad samtidigt som kulorna). Och när de flyger ihop och jag tar isär dem så kan jag släppa en av dem och mota in den andra i ett annat rum utan att de ger sig på varann igen.
Men de ska ju inte slåss alls! Aldrig!!! Och de gör inte det annars, bara nu. Dumma hormoner :mad: Vad ska de med sådana till?
 
Sv: Blir så orolig!!!

4000:- i Stockholm! Det är ju en betydligt större stad än Alingsås och Göteborg i alla fall. Doris går hos en veterinär i Skara (dit det är 8 mil) och vi ska ha telefonkontakt med henne nästa vecka. Kan ju passa på att fråga vad de tar. Det är ju en BlåStjärnan-klinik. Jag vill inte lämna hund för operation hos vem som helst, men just Skara ger oss lite dåliga vibbar eftersom det var där vår foderponny dog...
 
Sv: Blir så orolig!!!

Här är den enda infon jag kunde hitta på kort tid, där finns det med veterinärer i hela Västra Götaland. Om du hittar någon där som ligger relativt nära kan det ju vara värt ett försök att kolla priserna! :)
 
Sv: Blir så orolig!!!

Prova DAP. Man sätter den i eluttaget och så utsöndrar den feromoner som ska göra hundarna harmoniska. Jag tycker att det är värt att prova.
 
Sv: Blir så orolig!!!

Jag kan rekommendera Djurkliniken i Mölndal...
Fantastiska veterinärer...
Både min staff och katt går dit och min mammas djur och min brors djur.
Ingen aning vad dom tar för en kastrering men jag har verkligen förtroende för personalen där :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 387
Senast: Jadzia
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 218
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 079
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp