Blivit erbjuden nytt jobb, har ingen aning om hur jag ska göra!

@Jannice Svårt beslut. Bra chef är guld värt. Att kunna flexa på tiderna är jäkligt bra det oxå. Men du förlorar mycke tid i pendling istället.

Har du kollat upp hur snabbt lönen kan tänkas gå upp på det nya jobbet?
 
Förstår att beslutet är svårt. Förstår att du velat ha snabbare färdväg till barnen men rent krasst känns det ju nästan som mer fördelar att bli kvar? En bra chef är guld. Det känns som man bara hör om dåliga annars. Att du sedan kan vabba utan problem spelar ju in stor roll med. Jag tänker att även om du kommer närmre barnens dagis/skola så är du ändå mer låst till att ta ledig och vara med dem som du kan nu? Och då är ju egentligen det enda positiva att du har närma ifall något händer. Ett katastroftänkande jag tycker vi ska vägra tänka oss! ;)
 
Har du testat att förhandla om lönen med den nya arbetsgivaren?

Det här är den omförhandlade lönen, från början var den tänkt att vara 1200:- lägre...

Har du pratat med nuvarande chef, vet han om ditt dilemma? Tänkte om du kunde be om att få vara tjänstledig för att testa på det nya jobbet.

Ja han vet om att jag inte alls vet hur jag vill göra, vi diskuterade för- och nackdelar i slutet på förra veckan. Han ser ju gärna att blir kbvar men förstår om jag vill slippa pendla. Jag vet inte hur det funkar med att vara tjänstledig, har fått för mig att man bara får vara det (om man ska testa ett nytt jobb) om jobbet är inom ett annat yrke... Det kanske inte stämmer?

Bra chef är ju guld värt - men också kort resväg till jobbet...

Det är ju det, känner mig lite som en åsna mellan två hötappar!
 
Jag hade stannat och sen kanske letat annat när barnen är större så man inte är så beroende av att kunna krångla med arbetstider. Det är ju guld värt att kunna ha inflytande på sina tider själv

Ja det kanske vore den vettigaste lösningen... Det är verkligen kanon att kunna styra tiderna lite mer själv!

@Jannice Svårt beslut. Bra chef är guld värt. Att kunna flexa på tiderna är jäkligt bra det oxå. Men du förlorar mycke tid i pendling istället.

Har du kollat upp hur snabbt lönen kan tänkas gå upp på det nya jobbet?


Ja det är verkligen ett jättesvårt beslut! Jag skulle vinna en timme/dag på att slippa pendla och det är värt en hel del. Men jag vet inte om det är värt så mycket...

Jag har kollat det så gott det går och vad det verkar som så kommer det inte gå att höja den speciellt mycket... De som jobbat där ett tag och kan en hel del ligger inte mycket högre än jag är erbjuden och är inte uppe i det jag har idag.
 
Förstår att beslutet är svårt. Förstår att du velat ha snabbare färdväg till barnen men rent krasst känns det ju nästan som mer fördelar att bli kvar? En bra chef är guld. Det känns som man bara hör om dåliga annars. Att du sedan kan vabba utan problem spelar ju in stor roll med. Jag tänker att även om du kommer närmre barnens dagis/skola så är du ändå mer låst till att ta ledig och vara med dem som du kan nu? Och då är ju egentligen det enda positiva att du har närma ifall något händer. Ett katastroftänkande jag tycker vi ska vägra tänka oss! ;)

Ja det känns nästan som att det är det... Jag vill ju gärna fortsätta kunna vara ledig med barnen på deras lediga dagar så de får sina lov ordentligt... Jag tror att det är lite spänningen i att prova något nytt som drar med nya jobbet också, men som det känns nu lutar det nog åt att jag får tacka nej även om det känns jobbigt att göra det.
 
Jag tänker såhär att visst får du närmare hem och till barnen, men å andra sidan får du mycket svårare att komma loss när du faktiskt behöver för barnens skull. Då är det egentligen bara den minskade pendlingen som är ett stort plus och med den minskade lönen som inte väger upp bensinkostnaden hade jag inte tyckt att det vore värt att förlora din fantastiska chef, nya maskiner, trygg anställning osv.
 
Förstår att det skulle vara både roligt och spännande med jobbyte. Omväxling! Du kan inte ta tjänstledigt från ditt nuvarande och känna av det andra? Så har du liksom inte kastat bort något av arbetena? Om det nu finns möjlighet att göra så! En del kan göra så, vet att inte alla beroende på jobb osv kan, men det hade ju varit perfekt om det gick att lösa :)

Finns det något du på nuvarande jobb kan få möjlighet att utvecklas i? Utbildningar, prova någon annan uppgift/avdelning? Tänker att om du har en riktigt bra chef nu kanske denne kan göra ditt gamla jobb lite nytt och spännande så du får någon form av nytändning? :)

Kan förstå att det är tryggt med samma arbete en lång tid lika väl som man behöver utmanas och utvecklas!
 
Det här är den omförhandlade lönen, från början var den tänkt att vara 1200:- lägre...



Ja han vet om att jag inte alls vet hur jag vill göra, vi diskuterade för- och nackdelar i slutet på förra veckan. Han ser ju gärna att blir kbvar men förstår om jag vill slippa pendla. Jag vet inte hur det funkar med att vara tjänstledig, har fått för mig att man bara får vara det (om man ska testa ett nytt jobb) om jobbet är inom ett annat yrke... Det kanske inte stämmer?



Det är ju det, känner mig lite som en åsna mellan två hötappar!

Jag hade en tjej på mitt förra jobb som var tjänstledig i två månader från sitt fasta, exakt samma tjänst men annan kommun. Dock är det upp till arbetsgivaren om han vill ge dig ledigt eller inte. Kan ju vara värt att fråga :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 669
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 370
Senast: Mois
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 604
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 164
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp