Blivit väldigt fumlig

MissFideli

Trådstartare
Jag har senaste året blivit väldigt fumlig. Tappar saker, puttar ner saker och lägger saker på ställen där de ramlar ner. Min mobil har åkt i golvet säkert 10 gånger senaste halvåret, jag tappade ytterst sällan min mobil innan dess.
Det har varit mycket med jobbet, slut på avtalsperiod, ny arbetsgivare. Brist på folk hos den gamla, vilket gjorde att jag bara fått 2,5 v semester i år. Men känner mig inte speciellt stressad. Kan man vara det ändå?
 
Det kan mycket väl vara stress. Jag blir likadan när jag har mycket med det jordiska, även om jag inte känner mig stressad.

Ja, kanske. För jag känner inte att det är nått fysiskt liksom, att jag inte har kraft i händerna och så. Utan mer att jag fumlar.
 
Nästan ingen ”känner sig stressad” när man frågar dom trots att de har uppenbara stressymtom. Sen kan det förstås vara många andra saker, jag tyckte jag började få svårt att bedöma avstånd och undrade vad som var fel på mig. När jag väl gick och kollade synen så hade jag instället börjat se bättre och gick runt med för starka glasögon.
 
Jag har senaste året blivit väldigt fumlig. Tappar saker, puttar ner saker och lägger saker på ställen där de ramlar ner. Min mobil har åkt i golvet säkert 10 gånger senaste halvåret, jag tappade ytterst sällan min mobil innan dess.
Det har varit mycket med jobbet, slut på avtalsperiod, ny arbetsgivare. Brist på folk hos den gamla, vilket gjorde att jag bara fått 2,5 v semester i år. Men känner mig inte speciellt stressad. Kan man vara det ändå?
Känner att jag inte har någon aning om hur gammal du är?
(Du är säkert 30 eller 60 eller ngt, men om du tex vore runt 40-50 så tror jag fumlighet har nämnts i sammanhang som innan menopaus o så. Vilket iofs kanske beror på sömn eller stress eftersom sådana saker också nämns i samma sammanhang.)
 
Jag har problem med stress/utmattning, och har pga det problem med återhämtningen. Min koordination/viss motorik påverkas absolut av det, likaså min balans. En dålig/sämre dag tappar jag lättare saker när jag diskar tex, måste anstränga mig mycket mer för att fokusera när jag gör vissa saker (tex när jag jobbar - ett hantverksyrke där jobbet innefattar diverse handverktyg, knivar mm), slinter lättare när jag skär/hanterar knivar..
 
Känner att jag inte har någon aning om hur gammal du är?
(Du är säkert 30 eller 60 eller ngt, men om du tex vore runt 40-50 så tror jag fumlighet har nämnts i sammanhang som innan menopaus o så. Vilket iofs kanske beror på sömn eller stress eftersom sådana saker också nämns i samma sammanhang.)

44. Så visst kan det vara nått sånt på g.
 
44. Så visst kan det vara nått sånt på g.
Kan ju googla lite på det om det skulle kanske kännas bättre om det är ngt sådant. Då kanske meditation, sömn och träning eller ngt skulle hjälpa? Iofs precis som folk redan skrivit :) (ngn publicerade en bra video i värmevallningstråden)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 737
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp