Blixtnedslag orsakade brand i stall

usch, läskigt... påminner mig om när blixten slog ner i ett stall jag stod i och det började brinna. Jag hade av en slump åkt tidigare från jobbet den dagen och kom fram precis efter nedslaget och det precis börjat ta sig i taket. Hade även tur i att brandkåren befann sig i närheten då åskan utlöst larm på ett äldreboende, så de var snabbt på plats och kunde släcka. Lite senare under samma sommar slog blixten ner på en annan gård i närheten och där brann hela gården ner. Mardröm!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett blixtnedslag ledde till att ett stort träd föll ner på ett stall i Onsala. – Jag stod inne och lagade mat när min son sa till mig...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax innan klockan 11 på torsdagen började det brinna i ett stall i Dingtuna utanför Västerås. När räddningstjänsten kom till platsen...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax före klockan 09 fick räddningstjänsten på Tjörn larm om brand i Spjärr, Valla. Det uppges vara sprängmattor som brinner och...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kraftig brand rasar i ett stall söder om Ålberga utanför Nyköping. Två hästar har brunnit inne, men enligt räddningstjänsten är...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp