Blocka på facebook

mandalaki

Trådstartare
Kan man blocka en person från att skicka PM till en men ändå ha kvar honom som vän? #semesterkonsekvenser
 
Nu hittade jag Inaktivera konversation, är det Mute alltså? Och vad innebär det för den andre?
 
Det händer inget på andra sidan. Hos dig finns den kvar när du öppnar konversationer, men du får inga notiser/pop-ups/telefonpling.
Det står ju om ett meddelande är läst eller inte, så lite uppenbart blir det till sist :devil:

Har du gjort som jag? Addar snygg-hen på maskeradfest, kommer hem och undrar vem fasen människan är? Dåligt minne för namn...:angel:
 
Aha, det låter bra.

Nej, han har addat mig, han kom till Grekland från ett väldigt udda land som det kunde vara kul att ha en fb-vän i. Men jag kunde ju inte veta hur han skulle använda PM-kanalen :meh:

Han är för övrigt redan gift och jag hade väl inte riktigt albansk bihustru i Grekland i framtidsplanerna.
 
Nu blir jag nyfiken- är det så att du vill ha honom som vän på facebook? eller bara att det känns jobbigt att säga att du inte vill ha kontakt med honom? Eller skickar han opassande meddelanden? :o
 
Aha, det låter bra.

Nej, han har addat mig, han kom till Grekland från ett väldigt udda land som det kunde vara kul att ha en fb-vän i. Men jag kunde ju inte veta hur han skulle använda PM-kanalen :meh:

Han är för övrigt redan gift och jag hade väl inte riktigt albansk bihustru i Grekland i framtidsplanerna.
Vad har du sagt till honom? Är det så viktigt att ha honom kvar som vän, att du inte säger till att hans meddelanden inte är uppskattade?
 
Nu blir jag nyfiken- är det så att du vill ha honom som vän på facebook? eller bara att det känns jobbigt att säga att du inte vill ha kontakt med honom? Eller skickar han opassande meddelanden? :o

Han addade mig, han jobbar åt någon jag känner så vi träffades och småpratade lite. Sedan addade han mig och jag har inget emot att vara hans vän på fb, jag vill däremot inte ha hans fåniga och flirtiga PM. Inte minst pga att han alltså redan är gift.
 
Vad har du sagt till honom? Är det så viktigt att ha honom kvar som vän, att du inte säger till att hans meddelanden inte är uppskattade?

Jag har inte sagt något alls. Han kan ingen engelska, jag kan inte tillräckligt med grekiska för att hitta rätt nyanser i att avspisa honom. Det är inget ont i honom - tror jag - han är bara ute och cyklar. Och jag har alltid tyckt att det är svårt att förklara att jag inte är intresserad, till och med på svenska. Fegt, jag vet.
 
Jag har inte sagt något alls. Han kan ingen engelska, jag kan inte tillräckligt med grekiska för att hitta rätt nyanser i att avspisa honom. Det är inget ont i honom - tror jag - han är bara ute och cyklar. Och jag har alltid tyckt att det är svårt att förklara att jag inte är intresserad, till och med på svenska. Fegt, jag vet.
Ni lyckades ändå förstå varandra tillräckligt väl för att bli vänner på facebook? Kan du inte be någon grekisktalande vän översätta ett brev, där du förklarar? Det ger ett litet egoistiskt intryck, att du vill ha honom kvar som vän inför framtiden, samtidigt du inte vill att han ska kunna kontakta dig.
 
Nja, inte som vän inför framtiden. Den där funderingen om att det kunde vara kul med en vän från ett så udda land var mer som jag tänkte när jag fick vänförfrågan.

Jag vill inte blocka honom för att jag inte vill använda sådant mot en person i hans position, tror jag. Som albansk gästarbetare i Grekland är han en hunsad individ. Jag vill inte vara en till som hunsar honom, jag vill bara inte ha hans PM.
 
Vad har du nu trasslat in tentaklerna i?! ;) :D

Haha, jag läste testiklarna! :rofl:

Han addade mig, han jobbar åt någon jag känner så vi träffades och småpratade lite. Sedan addade han mig och jag har inget emot att vara hans vän på fb, jag vill däremot inte ha hans fåniga och flirtiga PM. Inte minst pga att han alltså redan är gift.

Äh, plocka bort honom.

Risken är väl att han börjar kommentera saker du lägger upp på ett mindre roligt sätt. Så jag säger som em-pirre. Ta bort!
 
Nja, inte som vän inför framtiden. Den där funderingen om att det kunde vara kul med en vän från ett så udda land var mer som jag tänkte när jag fick vänförfrågan.

Jag vill inte blocka honom för att jag inte vill använda sådant mot en person i hans position, tror jag. Som albansk gästarbetare i Grekland är han en hunsad individ. Jag vill inte vara en till som hunsar honom, jag vill bara inte ha hans PM.
Alltså - det här med hur man förhåller sig till vänner på FB tycks det finnas oändligt med versioner av.

Jag har bekanta som blir fbvänner med i stort sett alla de har kontakt med. För egen del har jag bara sådana som jag ser mig ha något gemensamt med och som jag anser mig beredd att dela med mig av mitt privatliv till.

Kanske hade den här mannen en inställning mer lik min? Att om man blir fbvän så är man nära varann i någon bemärkelse?
 
Alltså - det här med hur man förhåller sig till vänner på FB tycks det finnas oändligt med versioner av.

Ja, det gör ju det. Just under den här resan fick jag 25 nya vänner, relaterade till ön där jag var. En del av dem träffade jag på då och då utan att de ens hälsade, trots att de addat mig och naturligtvis kände igen mig från profilbilden. Så det finns helt klart många varianter på fb-vänskap.
 
är det inte bara att
slå på chatten
kugghjulet
avancerade inställningar
ta bort vissa vänner från chatten
Voila ;)
 

Liknande trådar

Relationer "Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 609
Senast: alazzi
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 384
Senast: kubikmeter
·
  • Artikel
Dagbok När man fått ordning på all byråkrati, fixat kläder, apotek, bokat allt, fått en vän att återbetala sin skuld så jag har fickpengar...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 332
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp