Blockera någon på Facebook

Miingla

Trådstartare
Jag har blockerat en person på FB som jag verkligen inte vill ha kontakt med. So far so good.

Men om vi är med i samma grupper, kan denna personen se mina inlägg där?
Jag vill liksom inte bara vara okontaktbar utan jag vill vara osynlig för den här personen.

På facebooks sida står det att det kan synas.. Tyckte det var så luddigt. Jag har i flera grupper sett att det är förbjudet att blockera admins tex för då ser de inte medlemmens inlägg. Därav min förvirring.
(Nej ska inte blockera en admin, bara en person som har svårt att låta mig vara ifred)
 
Jag har sett blockerade personers inlägg i grupper och även personer som jag misstänker blockerat mig. Men vet inte om det är ett allmänt svar då jag inte vet fbs algotrimer. Jag har då inte kunnat svara på personens inlägg.
 
Jag har sett blockerade personers inlägg i grupper och även personer som jag misstänker blockerat mig. Men vet inte om det är ett allmänt svar då jag inte vet fbs algotrimer. Jag har då inte kunnat svara på personens inlägg.

Låter som att jag gör bäst i att gå ur grupperna då som jag tror denna personen är medlem i... :(
 
Har man blockat någon så är man helt osynlig för den på hela Facebook. Inklusive grupper. Man är inte sökbar öht för den personen.

Jag har en person blockad sen 7-8 år och fast vi har gemensamma vänner osv så har vi inte sett varandra på FB sen blocken :up:
 
Håller med Voff, jag har blockat min biologiska mor och ser inte dennes inlägg alls trots att vi har flera gemensamma vänner på facebook. Precis som jag vill ha det :up:
 
Jag har blockerat en person på FB som jag verkligen inte vill ha kontakt med. So far so good.

Men om vi är med i samma grupper, kan denna personen se mina inlägg där?
Jag vill liksom inte bara vara okontaktbar utan jag vill vara osynlig för den här personen.

På facebooks sida står det att det kan synas.. Tyckte det var så luddigt. Jag har i flera grupper sett att det är förbjudet att blockera admins tex för då ser de inte medlemmens inlägg. Därav min förvirring.
(Nej ska inte blockera en admin, bara en person som har svårt att låta mig vara ifred)
Jag har blockerat en admin en gång, för att den betedde sig som en rövhatt mot mig, men trivdes i gruppen i övrigt.

Kommer inte riktigt ihåg hur det slutade, tror jag fick oblocka den personen som senare bannade mig från gruppen. 🙄
Jag gjorde ingen ansats att försöka komma tillbaka, visade sig inte va en grupp för mig.
 
Jag har sett personer som jag blockat taggade i inlägg som jag också är taggad i. Men då inte som klickbara länkar utan namnet är bara skrivet som vanligt text. I vanliga fall verkar jag inte se inlägg de är taggade i.
 
Jag ser en person jag blickar just nu i en grupp och dennes inlägg (men kan inte gå in på personen eller svara på inlägget) så helt hundra på att man ser inläggen i grupper.
 
Jag har sett inlägg av en person jag blockat i en gemensam grupp men det är några år sedan. Jag kunde inte svara på hennes inlägg och inte heller gilla dem. Detta gällde trots att blocken var ytterst ömsesidig.
Det kan ju fungera annorlunda idag. Nu har jag bara ett perverst svin blockat som kontaktade mig på messenger för att få mig att acceptera och försvara hans perversa böjelser :eek::mad::yuck:. Den blocken kommer ligga för evigt
 
Jag ser en person jag blickar just nu i en grupp och dennes inlägg (men kan inte gå in på personen eller svara på inlägget) så helt hundra på att man ser inläggen i grupper.
Isåfall måste det bero på. Jag har konstaterat i en grupp att jag inte ser en persons inlägg men förstår av andras kommentarer att hon blockat mig. Har också sett folk skriva ”men nu blir den här tråden obegriplig. Aha, det måste vara någon som blockat mig som folk svarar.”
 
Det är inte en blockering utan du ignorerar användare. Det gör att du inte ser deras inlägg med de ser dina och kan både läsa, citera och gilla dem. Hur det funkar med privata meddelanden vet jag inte.
Är man blockerad så kan man inte gå in på dennes sida, utan får upp ett luddigt meddelande. Tror inte man kan skicka meddelande heller, men det har jag inte försökt.
 
Har en blockad person på Facebook. Har inte sett några inlägg av personen eller personens namn öht, trots att hen förlovat sig med en Facebookvän till mig. Kan däremot se personens företagssida och bli inbjuden att gilla den.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 301
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vet inte ifall någon kanske läst min tråd för ett tag sedan, men blev misshandlad av mitt ex i form av att han inte tog hänsyn till mina...
Svar
11
· Visningar
1 710
Senast: Fibusen
·
IT & mobiler Finns det någon möjlighet att ställa in på Facebook så att en viss vän inte ska se det jag publicerar i grupper och som kommentarer till...
2
Svar
21
· Visningar
3 015
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp