Blocketpaket

palle

Trådstartare
Ligger det fel får det gärna flyttas för jag visste inte om detta är rätt ställe.

Jag har aldrig använt Blocketpaket tidigare, men nu har jag läst hur det ska göras i teorin.

Men då kommer jag till svårigheten. .

Vi saknar skrivare.

Någon som vet hur man gör då ?
 
Ringer krångelklockor här också, men det är nu det enda svaret jag fått på flera månader och pengarna behöver jag för att köpa ett annat mer passande.

Har annars köpstopp och ska något köpas måste något annat säljas. ...
 
Ringer krångelklockor här också, men det är nu det enda svaret jag fått på flera månader och pengarna behöver jag för att köpa ett annat mer passande.

Har annars köpstopp och ska något köpas måste något annat säljas. ...

Men Bussgods med efterkrav då?
Det säkrar ju upp affären mycket mer för din del än blocketpaketet och köparen betalar när den hämtar paketet.
Du behöver inte heller någon skrivare då.
 
Frakten blir tyvärr 2.5 gång så mycket med Bussgods.
Annars skickar jag bara med Bussgods när något ska betalas när det hämtas ut.
 
@palle
Jag har sålt en sadel med blocketpaket. Den affären gick väldigt smidigt trots att jag var nervös under hela leveransen samt väldigt skeptisk innan... Men nu till din fråga -- jag hade inte heller någon skrivare, så jag frågade snällt på stället där jag lämnade in paketet om de ville skriva ut till mig och de hjälpte så gärna till. :)
 
Tusen tack för tipset om att fråga utlämningsstället.

För när jag kollade med biblioteket så är det bara öppet några timmar1/ggn/v till skolorna börjar.
Och denna vecka och nästa vecka är alla datorerna upptagna av alla som betalar sina räkningar.
 
Jag förstår inte varför många är kritiska mot Blocketpaket. Jag har sålt 2 st sadlar på det sättet och det var hur smidigt som helst, och billigt dessutom.

Råkar man ut för en krånglig o oseriös köpare så kommer dom att krångla oavsett vilken metod man väljer.

Hoppas du kan hitta en skrivare :)
 
Sälj till någon annan?
Mina varningsklockor signalerar krångel...

Men varför?
Det skulle aldrig falla mig in att skicka över flera tusen till en total främling utan att ens ha fått se varan.
Jag tycker inte alls att jag är krånglig som tänker så, och inte någon annan heller. Det är bara sunt förnuft. Att skicka pengarna innan är som att be om att bli lurad anser jag.
 
Men varför?
Det skulle aldrig falla mig in att skicka över flera tusen till en total främling utan att ens ha fått se varan.
Jag tycker inte alls att jag är krånglig som tänker så, och inte någon annan heller. Det är bara sunt förnuft. Att skicka pengarna innan är som att be om att bli lurad anser jag.

Även som köpare borde man inse att man kan lura säljaren totalt med blocketpaketet.
En helt värdelös tjänst.
I sånt fall är Bussgods med efterkrav eller hämtning av varan bättre alternativ.
 
Jag förstår inte varför många är kritiska mot Blocketpaket. Jag har sålt 2 st sadlar på det sättet och det var hur smidigt som helst, och billigt dessutom.

Råkar man ut för en krånglig o oseriös köpare så kommer dom att krångla oavsett vilken metod man väljer.

Hoppas du kan hitta en skrivare :)

Bussgods med efterkrav eller hämtning och kontant betalning kan inte krångla.
 
Jo jo.... utlämningsstället hjälper såååå gärna till med alla frågor och problem enligt svaret jag fick när jag för säkerhets skull mailade blocket och frågade. ...

Och det gjorde dom INTE. ....

Några mer otrevliga och oserviceinriktade anställda på dom 2 olika ställen vi åkte till för vi trodde det var det 1a stället som enbart var såna. ...

Det slutade med att jag i ren ilska skickade paketet med posten och petade in en lapp med mitt konto nummer på, så nu får jag hoppas att köparen är ärlig och sätter in pengarna på kontot annars är jag blåst på 830:- :) :O
 
Jo jo.... utlämningsstället hjälper såååå gärna till med alla frågor och problem enligt svaret jag fick när jag för säkerhets skull mailade blocket och frågade. ...

Och det gjorde dom INTE. ....

Några mer otrevliga och oserviceinriktade anställda på dom 2 olika ställen vi åkte till för vi trodde det var det 1a stället som enbart var såna. ...

Det slutade med att jag i ren ilska skickade paketet med posten och petade in en lapp med mitt konto nummer på, så nu får jag hoppas att köparen är ärlig och sätter in pengarna på kontot annars är jag blåst på 830:- :) :O
Hittade en gammal tråd.

Hur gick det, fick du betalt? :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Oknytt
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 301
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 890
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
Svar
13
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp