Blod i urin ?

M

Monkmonk

Var ute med föräldrarnas Vorsteh hane på 8 år igår.
Han skvätte en hel del (vilka hanar gör inte det säg)
Urinet såg normalt ut.
Helt plötsligt såg urinet lite mörkare ut än vanligt och jag blev självklart orolig och kollade hans kiss extra noga under resten av promenaden.När jag märkte det mörkare urinet hade det gått kanske 10 min av promenaden och det återstod lika länge. Urinet såg jättefint ut på väg hem efter de där mörkare.
Han har inte visat några tecken på att han har ont eller något, inte behövt gå ut onormalt mycket och efter den där rastningen har vi varit extra uppmärksamma på kisset men det har varit gult och fint.
Han är ej kastrerad.
Vet ej om detta var inbillning, tycker ju att om det vore något skulle det ha visat sig mer än bara en liten dutt ?
eller ?
 
Sv: Blod i urin ?

Det är säkert ingen fara,han kanske hade samlat på sig urin och inte druckit så mycket innan.Det mörka kanske var något som låg i urinröret och resten av det ljusa kom från blåsan.

Håll lite uppsikt så det inte är blod bara,för då kan man ju börja misstänka uvi eller njursten.Hoppas det går bra
 

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 679
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 259
Senast: Nominous
·
J
Hästvård Stoet verkar frisk för övrigt, har ingen feber, tävlar som travhäst på samma tider som innan problemen. Kissar normalt för övrigt...
Svar
2
· Visningar
1 500
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 906
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp