blod i urinen!

katarina_dacke

Trådstartare
har en katt som vi upptäckt att hon hade väldiga problem med att kissa.. (en vanlig bondkatt) ringde såklart djursjukhuset och bokade tid för undersökning, på undersökningen klämde och kände vet på sessans urinblåsa i fall den var förstorad men det var den inte, så hon sa att vi skulle ta ett urinprov på sessan och komma in med det dagen efter, sagt och gjort, får svar 2 dagar efter och hon säger att de inte hittade något speciellt, men jag envisades med att det är fel på henne, det var nämligen helt rött av blod i urinen! :eek: stakars gumma vad ont hon måste ha haft :cry:, och då skriver hon ut antibiotika som ska ges i pasta form i 10 dagar morgon och kväll. så vi ger henne det och nu är det 2 veckor sen vi slutade med kuren och hon har inte blivit mycket bättre.. Ska i morgon ring och boka ett nytt besök men denna gången tänker jag inte åka till djursjukhuset :mad:
är det någon som har liknande erfarenheter? vad var det med eran katt? Jag misstänker ju urinsten men vill gärna ha fler funderingar och tips!
 
Sv: blod i urinen!

Om du inte tänker åka till djursjukhuset, så ta då iallafall katten till en annan veterinär! Blod i urinen är inte normalt och jag tycker det verkar väldigt dumt att låta katten gå med det bara för att du bemöttes lite tvivelaktigt hos första veternären.
 
Sv: blod i urinen!

ja det är självklart att jag ska till en annan klinik med henne! skulle aldrig bara låta det vara! det ska utredas ordentligt så att hon slipper ha ont! Blev dåligt bemött på djursjukhuset, och tyckte dessvärre inte att den veterinären verkade särklit kunnig. så jag ska åka med henne nästa vecka. Har du någon aning om vad det kan vara? mistänker du också urinsten?
 
Sv: blod i urinen!

Grus i urinen, möjligen i kombination med UVI låter det som. Bara antibiotika botar sällan sådana problem. Oftast behövs det specialkost (iaf under en kortare period) i kombination med antibiotika och/eller antiinflammatorisk medicin samt vätska i mängder.

Det kan bli riktigt långdragna och jobbiga problem om man inte får korrekt behandling redan från början.
 
Sv: blod i urinen!

ja jag misstänkte uvi också från början men vet sa att det inte var det för då borde hon sett det i urinprovet. men jag var så förvånad när jag ringde in till dem och sa att det inte var bättre då sa hon att vi skulle avvakta :eek: Kan vilket nöt som helst bli veterinär?? jag ska kontakta en ny klinink i dag som jag har hört mycket bra om! och berätta vad vi har gjort med henne, och så kan de arbeta vidare. Dessutom verkar det första stället väldigt förvirrade, vi betalade för urinprovet när vi lämnade det, och sen 1 vecka senare får vi hem en räkning till på samma urinprov! de menade att vi inte hade betalat, men det hade vi ju kvitt på så de fick allt ge sig :grin:
Ska kontakta den nya veterinärstationen idag så får vi se när vi får tid!
här kommer en bild på henne! Ursäkta för stor bild!
http://www.geting.se/viewimage.php?image=120967-DSC05135.JPG
 
Sv: blod i urinen!

ska in med sessan på Måndag den 1 september till den andra kliniken. Hoppas de hittar "felet" så hon slipper ha ont när hon kissar stackarn :(
 
Sv: blod i urinen!

Fina kissen!
Håller tummarna för att de hittar problemet och kan bota det.
Och ja, tyvärr finns det korkade veterinärer.
 
Sv: blod i urinen!

har nu varit hos veterinär i gen med min lilla kisse, och denna gången så blev hon röntgad och de hittade 8!! st urinstenar :eek:
så nu ska hon opereras på tisdag nästa vecka!!
 
Sv: blod i urinen!

Det lönar sig att lita på magkänslan. Hoppas hon blir kvitt problemen snabbt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Lyan
·
Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
753
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 937
Senast: TantAgda
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 314
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp