blod i urinen

Nominous

Trådstartare
min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en kväll för en vecka sedan så var en kompis hundvakt under natten när jag jobbade och han ringer och säger att han blöder från snoppen. :crazy: de droppade lixom blod.. jag blev ju väldigt orolig och på morgonen när jag kommer för att hämta honom när de ligger och sover så är de blodfläckar lite överallt.

de försvinner på kvällen och vi tänker inte vidare på det. sen efter 2 dar så börjar de om igen fast värre. sen slutar de nån dag och sen bryter helvettet lös. :( de bokstavligen rinner blodblandat var ur snoppen och allt kiss är helt rött. helt förtvivlad ringer jag till veterinärerna (söndag SOM VANLIGT!!! när de händer nåt) men de tyckte jag skulle vänta till måndagen för de är bara en urinvägsinfekion eller att han e intresserad av tikar och att de har blivit nån skada på svällkropparna..

de rinner så mycket att jag måste linda en gördel runt magen med bindor i för att de inte ska rinna runt på golvet. under natten slutar de men vi åker in tillveterinärerna på månda morgon. jag har tagit ett urinprov på morgonen men de är helt normalt. inge blod eller nåt i.

de känner igenom honom och kan inte hitta nåt. kollar prostata och allt. de gör ett sticktest i urinen och hittar inget fel och hittar inga kristaller heller. de utesluter svällskroppsskadorna då han aldrig mig veterligen ens tittat på en tik i hela sitt liv. veterinären fastställer att de beror på inre stress. :crazy: att han blivit stressad över flytten och separationen och att han måste få de lite lugnt.

så idag ringer de å har hittat en bakterie i urinen som de inte vet vad de är för nåt och som de inte sett i urin tidigare. de har skickat odlingen vidare till ett stort medicinskt labb som måste kika vidare på de.

nån som kan ha en aning som vad de kan vara?? e lite nervös nu..

håll tummarna för oss :(
 
Sv: blod i urinen

Hoppas man hittar rätt antibiotika så att han får rätt behandling så snart som möjligt.
 
Sv: blod i urinen

Men hjälp :eek: Stackars din hund, hoppas det löser sig och att det inte är något farligt.

ja jag hoppas det inte är nån farlig bakterie :crazy: men man blir ju lite orolig när de säger så..

Hoppas man hittar rätt antibiotika så att han får rätt behandling så snart som möjligt.

ja å för de krävs väl kanske att de ser vad de e för bakterie. hoppas de ser de fort bara. känns inge vidare att han går å bär på nåt som de inte vet vad de är. man vet ju som inte alls hur de kan te sig i längden
 
Sv: blod i urinen

Min hanhund blödde från snoppen för några år sedan. Och det var blod i urinen. Jag åkte till vet och gjorde ett ultraljud och det visade sig att det var en cysta. Han opererades och är idag problemfri!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 333
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
10 009
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp