Blodprov östronsulfat

Skye

Trådstartare
Är det några här som brukar ta blodprov på sina förhoppningsvis dräktiga ston efter 90 dygnskollen?
Om ni gör det, vilket dygn brukar ni kolla på?
Vad betalar ni för provet? (Vet+lab)
Jag funderar på att ta ett blodprov på min för att se om hon bara är välmående eller dräktig innan det är dags att börja öka fodergivan 😊
 
Jag tog blodprov på dygn 130. Det är efter dygn 120 som man kan ta blodprov. Vet inte vad det kostade för jag har inte fått räkningen från veterinären än.
 
Är det några här som brukar ta blodprov på sina förhoppningsvis dräktiga ston efter 90 dygnskollen?
Om ni gör det, vilket dygn brukar ni kolla på?
Vad betalar ni för provet? (Vet+lab)
Jag funderar på att ta ett blodprov på min för att se om hon bara är välmående eller dräktig innan det är dags att börja öka fodergivan 😊
Jag gör ju ul på mina storhästar mellan 90-120 dygn så har inte gjort inte gjort blodprov och kan inte svara på det, men har du betäckt ditt sto eller du misstänker bara den är dräktig?
 
700kr betalade min kompis för blodprov med veterinär som kom ut. Efter dygn 120, för att säkerställa att den inte var dräktig då dom inte var 100 säkra på att den va tom vid 90 dygnskollen.
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
930
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 105
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 675
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 887
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp