Bukefalos 28 år!

Calazirya

Trådstartare
Skall nu i helgen lägga ett blodspår till vovven.

Det är cirka 5 år sedan sist :crazy: :o

Men jag skall prova det igen då jag minns att han tyckte det var roligt och han var duktig.

Så någon här som är bra på blodspår som kan ge mig några tips, mitt minne behöver väckas upp.
 
Ett tips är att inte
göra det för långt
första gången. Det är
bättre att få en positiv
upplevelse första gången.
 
Gör spåret enkelt, dvs rakt eller med en enkel vinkel och utan längre bloduppehåll. Använd sparsamt med blod så att han verkligen använder nosen. Gör en ordenligt blodplätt där spåret börjar, speciellt nu när han inte har spårat på ett tag. Då är det lättare för honom att fatta vad han skall göra, det skapar ett intresse.
 
Det är så kul att lägga blodspår och gå med hunden! Har älghund som vi gör detta med då och då!

Det bästa är om du kan be en bekant lägga spåret så inte hunden tar efter dina spår!

Som tidigare har skrivit inte för långt och helst rakt spår i början!
 
runt fyra timmar nu i början. sedan när kan det ligga längre beroende på din hund.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
793
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: Myrten
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 178
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 781
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp