Blödning efter hssg

GardenAngel

Trådstartare
Jag lägger tråden här istället för på Allmänt då jag misstänker att fler som gjort hssg läser i denna kategori. Moderator får flytta den om det inte passar.

Jag gjorde hssg i onsdags och hade en liten blödning efteråt som avtog under natten. Igår tog jag dalacin i vagitorieform för att behandla bakteriell vaginos som vägrar försvinna. Och imorse upptäckte jag att jag börjat blöda på nytt. Blödningen är lätt och ljus till färgen, precis som den jag hade efter ingreppet. Jag har liten värk som påminner om mensvärk, också den lik värken jag hade i onsdags om än mycket svagare.

Jag har mailat min gyn men jag tror de har stängt på fredagar, det framgår inte på hemsidan, och de har höstlov nästa vecka. Det är en privatklinik.

Det jag undrar är om någon mer haft samma upplevelse? Dvs, att blödningen försvinner för att sedan komma tillbaka ett dygn senare. Jag är inte speciellt orolig och kan inte läsa mig till att det skulle kunna vara en reaktion på dalacinet (som jag tagit innan utan problem) men vill ändå lufta det med någon.
 
Så länge du inte får feber så hade jag avvaktar. Då vagitorien rinner ut kommer det ju med blod igen.

Samtidigt är jag förvånad över att de gör hssg medan du har vaginos? Det känns inte bra tänker jag.
 
Så länge du inte får feber så hade jag avvaktar. Då vagitorien rinner ut kommer det ju med blod igen.

Samtidigt är jag förvånad över att de gör hssg medan du har vaginos? Det känns inte bra tänker jag.
Jag mailade innan och frågade om det men gyn sa att det inte var någon risk då jag åt antibiotika innan ingreppet och de rengör ordentligt vid ingreppet.

Blödningen har ökat litegrann så har kontaktat både KRY och 1177 men de hade ingen större kunskap om gyn så försöka få tag i gynmottagningen i eftermiddag när de har telefontid. Kanske har spolningen triggat igång någon typ av ”mens-rensning” eftersom jag troligtvis hade något skräp liggande i äggledarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp