Blöjor på förskola

Tror det är för att de ska slippa ta av byxor osv när de byter, och kanske för att de är lättare att ta av? Man måste ju riva upp byxblöjorna...

Det tar mycket mer tid att behöva ta av byxor helt för att ta på en ny blöja. Tid som man kanske inte alltid har nu med stora barngrupper. Om alla har tejpblöjor går ett vanligt byte på enormt kort tid. Och då kan man spendera tiden på annat istället :)

Fd barnskötare som själv satte på min son up-and-go för att inget annat fungerade, då barnet tog av sig tejpblöjor ;)
 
Bodde i kommun där blöjor inte ingick. Den kommunen sparade på allt som rörde förskolan. Flyttade och bytte kommun, nu ingår blöjor och det idiotsparas inte.

Skillnaden? Högre skatt.
 
Vi har alltid lämnat med egna blöjor. Har inte ens tänkt tanken att förskolan skulle stå för dem.
Varför har du aldrig tänkt tanken? De står ju tex för mat, toapapper, etc. så varför skulle just blöjor vara främmande? Nyfiken, eftersom vi alltid fått blöjor på förskolan trodde jag det var standard, har aldrig tänkt så mkt på det.
 
Varför har du aldrig tänkt tanken? De står ju tex för mat, toapapper, etc. så varför skulle just blöjor vara främmande? Nyfiken, eftersom vi alltid fått blöjor på förskolan trodde jag det var standard, har aldrig tänkt så mkt på det.

Jag har nog likställt blöjor mer med underkläder än med mat. Barn är dessutom så väldigt olika i vilka blöjor som funkar för dem så jag har tänkt att det blir svårt för förskolan att lyckas matcha allas behov.
 
Jag har nog likställt blöjor mer med underkläder än med mat. Barn är dessutom så väldigt olika i vilka blöjor som funkar för dem så jag har tänkt att det blir svårt för förskolan att lyckas matcha allas behov.

har hört det där argumentet men aldrig sett några problem på förskolan där det ingår.
Använder typ inte 90% Libero eller pampers ändå?
Antar att det är som med maten, på förskolan funkar det oftast.
 
Jag har erfarenhet av fyra olika förskolor i två olika kommuner i Stockholmsregionen. Tre kommunala och en privat. Blöjor har alltid ingått. Det finns en sorts blöja, flera storlekar. Förskolan står även för rumpsalva för de som behöver det. Det funkar jättebra.
 
Det tar mycket mer tid att behöva ta av byxor helt för att ta på en ny blöja. Tid som man kanske inte alltid har nu med stora barngrupper. Om alla har tejpblöjor går ett vanligt byte på enormt kort tid. Och då kan man spendera tiden på annat istället :)

Fd barnskötare som själv satte på min son up-and-go för att inget annat fungerade, då barnet tog av sig tejpblöjor ;)

Det är dessutom slitigare med up & go än med tejpblöjor. Ett tag hade många av barnen byxblöja och då kunde i alla fall jag få lite ont i handlederna. Sedan har det hänt ett par gånger att man råkatt riva sönder en torr blöja :meh:. Snacka om slöseri.

Byxblöjorna är dock toppen för de lite äldre barnen som inte blivit blöjfria än. De kan byta blöja själva rentutav ;).
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 485
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
23 905
Senast: Amk
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp