Blöta lusern

Och just det ja. Glömde att skriva. Med risk för att verka väldigt sur o trist: Vad i hela friden hade diskussionen om rökning med saken att göra???? Varenda kotte över sju vet väl att rökning är mycket skadligt. Men vad har det med utfodring av hästar att göra?
 
Jag har alltid blötlagt lucern. Jag har också blandat i andra sorters pelleterat foder och betfor samtidigt rikligt med vatten. Det har fungerat bra.
 

Liknande trådar

Utrustning För första gången sen öh, nånsin, står jag i ett kallstall med mina hästar. Alltså ett stall som inte har nåt uppvärmt utrymme öht. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 827
Senast: Diabetikern
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 674
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 476
Foder & Strö Hej, hur länge är det optimalt att låta lusern stå i blöt? Exempelvis om jag är är ute en förmiddag i stallet, och förbereder för...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 539
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp