Blötfoder till kattunge

Valerianovna

Trådstartare
Jag tar gärna emot rekommendationer på blötfoder av hög kvalitet till min 14-veckors kattunge. Han är en riktig liten rallyracer, slank, blank och atletisk (huskatt). Inte kräsen men har blivit lite mjuk i avföringen av Bozitas kattungefoder i gelé så det blir ett byte. Han får även Eukanuba Kitten Healthy Start (torrfoder).

Tittar på olika sorter och blir helt villrådig, inte minst för att de redovisar innehållet så olika. Har tittat på Concept for Life Kitten, Nutrima Care Kitten, Mjau (som jag hört är okej i mjukvariant) och lite andra. Vad är viktigt förutom hög % animaliskt protein/fett?
 
Det är absolut inget fel på Mjau blötfoder, det är faktiskt riktigt bra. "Men" det är snarlikt med Bozita. Jag bytte från Mjau till Bozita eftersom Bozita ska vara snäppet bättre, och ironiskt nog blir lite lite lite billigare för mig (rabatt vid köp av hel låda Bozita tetror + Mjau tetror gick upp i pris..).

Jag känner inte igen de övriga du nämner, men dubbelkolla att det är helfoder. Det finns en hel del kompletteringsfoder, och de ska inte ges för mycket/ofta eftersom balansen mellan olika näringsämnen i kattens kost rubbas då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp