Blötmat stor förpackning

Tualma

Trådstartare
Jag har nu till sist gått över helt till blötmat för våra tre katter.
De får Mjau i konservburk.
Tidigare, när de fick både torrfoder och blötmat köpte jag Mjau på tetra, vilket var smidigt, men nu med endast blötmat blir konservburk ett billigare alternativ.
Problemet är att det är lite bökigare och att det blir så mycket sopor. Illaluktande sopor, blä!
Jag har googlat runt, men inte hittat någon prisvärd storförpackning. Större tetraflrpackning eller liknande vore ju perfekt!
Dessutom vill jag ju att katterna ska äta bra mat, så att de håller sig friska och sunda. Någon som har något tips?
 
Mina får också stora Mjau-burkar. Jag diskar dom så det är inget problem med lukt. Jag har ett gammalt gult lock som jag är rädd om för de finns inte att köpa längre. Kollar på alla nya blötmatsorter när dom dyker upp och ingen är lika billig och nyttig som Mjau.
 
Mina får också stora Mjau-burkar. Jag diskar dom så det är inget problem med lukt. Jag har ett gammalt gult lock som jag är rädd om för de finns inte att köpa längre. Kollar på alla nya blötmatsorter när dom dyker upp och ingen är lika billig och nyttig som Mjau.
Tack för svar :) .
Vi hade också sådana lock för en massa år sedan. De var superbra. Tyvärr har vi inget av dessa kvar.
Då har vi kommit till samma slutsats angående Mjau, alltså.
Ja, det är väl bara att diska ur och åka och slänga på återvinningen i fortsättningen också. Det funkar ju, men som sagt, liiite äckligt och ganska skrymmande blir det med alla burkar 🙈...
 
Jag har nu till sist gått över helt till blötmat för våra tre katter.
De får Mjau i konservburk.
Tidigare, när de fick både torrfoder och blötmat köpte jag Mjau på tetra, vilket var smidigt, men nu med endast blötmat blir konservburk ett billigare alternativ.
Problemet är att det är lite bökigare och att det blir så mycket sopor. Illaluktande sopor, blä!
Jag har googlat runt, men inte hittat någon prisvärd storförpackning. Större tetraflrpackning eller liknande vore ju perfekt!
Dessutom vill jag ju att katterna ska äta bra mat, så att de håller sig friska och sunda. Någon som har något tips?
Bozita blötmat i storförpackning är prisvärt. Bitiba har 48 x 370 g för 549 kr ( 30,84 kr/kg). Det finns också i 24 pack. Zooplus har också samma storförpackningar. Zooplus är just nu något dyrare. Med rabatt får man poäng och då blir det billigare. Man köper en rabatt som oftast lönar sig vid första köpet om man handlar mycket. Rabatten gäller under ganska lång tid så man kan handla med sänkt pris länge. Bozita och Mjau är likvärdiga. Min katt föredrar Bozita.
 
Bozita blötmat i storförpackning är prisvärt. Bitiba har 48 x 370 g för 549 kr ( 30,84 kr/kg). Det finns också i 24 pack. Zooplus har också samma storförpackningar. Zooplus är just nu något dyrare. Med rabatt får man poäng och då blir det billigare. Man köper en rabatt som oftast lönar sig vid första köpet om man handlar mycket. Rabatten gäller under ganska lång tid så man kan handla med sänkt pris länge. Bozita och Mjau är likvärdiga. Min katt föredrar Bozita.
Tack för svar. Har köpt Bozita på liten tetra någon gång och körde på deras torrfoder så ska absolut kolla upp det.
 
Liten uppdatering:
Vi fick ge upp försöket att endast ge våtfoder efter två månader med rabiat-hungrig katt :(. Hans torrfoderabstinens gick aldrig över och han blev olycklig och irritabel.
Vi återgick till att ge både och (mjau våtmat på tetra och Bozita diet torrfoder, spannmålsfritt) samt till att blöta torrfodret för att säkerställa tillräckligt vattenintag, i väntan på vattenfontänen som jag beställt. Den kom idag tillsammans med foderautomaten.
Den senare ska förhoppningsvis göra att samtliga familjemedlemmar slutar att dutta i honom små givor när han kommer och tigger...
Tyvärr har han fortsatt att gå upp i vikt. Veterinärkoll är bokad till om ett par veckor när jag har ledigt nästa gång. Herr'n är ju tio år i år, så det är ju inte omöjligt att det är något veterinärt. Något är det ju som inte stämmer!
Han har ju varit innekatt tills för ett och ett halvt år sedan och aldrig tidigare så här överviktig, lite småtjock periodvis, men normalviktig större delen av livet.
Nu är han utekatt och rör sig mer än någonsin, men är ändå riktigt fet. Tänk om någon granne matar honom :confused:?!
20201219_221604.jpg

Finaste Lussekatten :love:!
 

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 125
Senast: mackan
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 354
Senast: Stereo
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 885
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp