Blommor på trappen

Sorbe

Trådstartare
Jag är så sugen på att byta ut alla pelargoner på framsidan mot ljung, cyklamen, prydnadskål och så vidare.
Skulle gärna vilja ha lite bilder som inspiration! Tidigare år går också bra att visa såklart! :)
Jag själv kommer nog mest fixa några krukor runt ytterdörren med fina höstblommor som välkomnar en hem efter en arbetsdag. ;)

Såhär hade jag förra året.
Trefärgad ljung, prydnadskål och några bär jag inte minns vad de hette. I år skippar jag bären dock. ;)
fec908402f4911e397c822000a1f8f8e_7.jpg


Var hemma hos en här om dagen som hade den här fina och enkla kombinationen på sin trappa, riktigt fin!
10661275_1403387293219503_369358835_n.jpg
 
Klarar sig murgröna vintertid?
Vi har i dagsläget nån hängblomma (:angel:) som fortfarande är fin efter sommaren men snart är det väl dags att byta.
 
Murgrönan som JAG upplevt den, fixar frost/frostnätter men när det blir för kallt så fryser den ihjäl :) jag har även funderat på det här med ljung, vi har en himlens massa på våra marker. Jag prövade nått år att dra upp hela plantan med rötter, och plantera i kruka. Men den höll sig inte. Hur gör man nått sånt på bästa sätt?
 
Klarar sig murgröna vintertid?
Vi har i dagsläget nån hängblomma (:angel:) som fortfarande är fin efter sommaren men snart är det väl dags att byta.
Jag har ingen aning om var du bor, men jag satte en murgröna i en stor urna på altanen förra året och till min förvåning hade den överlevt vintern. :) Jag bor i zon 3.
 
Jag var snabbt inne på plantagen idag och köpte lite Ljung och silverek till mina två balkonglådor, visar imorgon efter jag planterat dom! Hittade ingen murgröna (??) men kanske lika bra eftersom hängblomman fortfarande lever lite :angel:

Egentligen ville jag handla dubbelt så mycket men sambon stoppade mig och påminde om resan vi faktiskt sparar till.. Jaja lite i taget då!
 
Passar sig cyklamen ute eller dör den vid första frosten? Min dotter förälskade sig i en rosa igår och kom att tänka på den här tråden att jag kanske ska byta ut min dahlia till lite mer höstinspirerat i krukan ute.
Tycker det ser så fint ut med lite blomgrupper ute.

(Mina dahlior tar alltid över alla krukor jag stoppar ner dem i så det blir inte mycket till blomgrupp :meh: )
 
Puttar!

Och kanske en väldigt dum fråga.. Men om det regnar mycket borde man ställa balkonglådorna under tak då? Mina förra sommarblommor drunknade tillslut för hela lådan blev vattenfylld. Eller mår dom bra av mycket regn? Inte så gröna fingrar här inte :D
 
@Emuliiaa Jo, du behöver skydda dem mot för mycket regn. Såg att någon hade satt fast ett litet solparasoll på balkongräcket över blomlådorna. Kan kanskevara ett alternativ om man inte vill flytta på dem.
 
Jag köpte lite murgröna idag för den var så billig, 15kr för en liten så köpte 3 stycken. Har tänkt sätta dom i hängkrukan eftersom blomman där i sjunger på sista refrängen :) Återkommer med bilder när jag planterat dom.

Ingen mer som gjort fint på trappen/balkongen på sistone?
 
Jag har hur fult som helst på trappan nu! Några gamla, rangliga penséer och dränkt ljung. Det som tidigare förgyllde - en stor, vacker blomsterlönn med miljoner blommor - har fått flytta inomhus nu när det blivit kyligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?
  • Flämtningar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp