Blomster premunitioner

Beror på givaren och avsikten så att säga. Skulle sambo, familj, vänner etc ge mig det hade jag blivit glad! Men hade det varit någon random snubbe som ville ragga tex hade jag inte direkt jublat. 😅
Tyvärr är det väl så att många kvinnor dessvärre varit med om att män ger en saker i hopp om eller med krav om motprestation. Och det gör att en hel del kvinnor tycker det är jobbigt att få saker, bli bjuden på drinkar etc.
Så det är värt att tänka på..
 
Hatar buketter. Får jag en enstaka så kan jag ändå bli delvis glad om givaren inte vet vad jag tycker, men en prenumeration låter superkonstigt. Typ "Det är tanken som räknas! Men jag räknar inte med att komma ihåg att tänka på dig, så här är en prenumeration".
 
Jag tycker mycket om blommor men hade ändå dissat idén lika hårt som givarens inställning till (över)konsumtion och miljöpåverkan. Hade det varit i någon form av uppvaktningssyfte eller i en relation så hade jag dessutom känt att det var något gammalmodigt och tydligt obekvämt/opersonligt över hela grejen.
 
Jag hade lätt kunnat ta emot en prenumeration på krukväxter från en släkting eller vän som känner mig tillräckligt väl för att veta att jag skulle uppskatta en prenumeation på krukväxter. :) Inte snittblommor, det skulle kännas som way too much. Som någon skrev tidigare står ju en bukett lätt nästan en månad ändå. Jag brukar köpa dem på kort datum ibland.
 
Jag tycker det är så jobbigt att fixa till snittblommor. Krukväxter går bra, men buketter.. njeh. Fast jag tycker det är fint och mysigt. Men sen blir det så mycket skräp av det bara. Jag orkar inte.

Hade kanske hellre haft en prenumeration på typ, te.. Eller spännande snacks från något annat land eller sådant.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
3 892
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
395
Senast: Otherside
·
Samhälle Jag är remitterad till MR, remiss skickad för 2 månader sedan och märkt som prioriterad. Kontaktade kliniken idag för att fråga om...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 606
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • arkiv i vården
  • Vad gör vi? Del CXCIII
  • Sweeps trasiga fot/ben

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp