Blomsterkunniga se hit!

H

Han_naH

Håller på med ett herbarium som ska lämnas in i höst. Plockade för ett par veckor sedan en blomma som ser ut som en prästkrage fast den är gul och har andra blad. I min enfald tänkte jag att den kan inte vara svår att hitta i floran, så jag låter bli att nyckla den nu på en gång (var dessutom lite stressad). Men jag kan bara inte hitta den! Risken finns dock att den finns där, bara det att jag är blind....

Så finns det några snälla blomsterkunniga bukare därute som kan tala om för mig vad detta är för ngt?

Bilder på "underverket"

22368004.jpg


22368003.jpg


22368002.jpg


Bilderna är tyvärr tagna med mobilkamera.
 
Sv: Blomsterkunniga se hit!

Om så är det bäst att du sätter tillbaka den :p De är väl fridlysta?
 
Sv: Blomsterkunniga se hit!

De vet jag faktiskt inte.. är ju inte säker på att det är en sådan, det finns många som liknar den och det är svårt att se i torkat tillstånd tycker jag..
 
Sv: Blomsterkunniga se hit!

Nej, nån slåttergubbe är det inte, de har helt annorlunda blad.

Har dock inget bättre tips...
 
Sv: Blomsterkunniga se hit!

När jag har nycklat och hållit på så har jag också kommit fram till färgkulla, men i min flora har den annorlunda blad (lite svårt att se då de är tecknade), men jmf. man med bladen på bilden så är det samma :)

Tack :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 234
Senast: alazzi
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 092
Senast: Mahonia
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp