Bluefish sadeltråd

Bluefish

Trådstartare
Såna är ju alltid lärorika så här kommer en till. Har precis haft en ut en utprovare men känner mig inte särskilt mycket klokare. Har en stor häst som tydligen har för liten manke i förhållande till sina stora bogblad. Det mesta vi lagt på lägger sig på bogarna. Det är en hoppsadel jag ska ha, så för framskurna kåpor blir ett problem. Väldigt rak rygg, desutom bred. Det som låg bäst var en amerigo vega i +3 men den hade tendenser att åka fram, ev blev bommen för rak. Samtliga tidigare sadlar har snarare glidit bak på henne. I dagsläget rids hon i en pessoa special envoy som hon funkar i med förbygel men egentligen är den inte optimal. Har provat en JW-modell, en nyare pessoa, en bruno delgrange, santa cruz legano (snart också scintilla) samt en hubertus flatback hoppsadel som låg helt okej tills den blev för smal. Utprovaren kunde inte ge några tips på sadlar som skulle ligga bättre och just nu kommer jag inte på någon jag vågar anlita för en andra koll.

20jmtw.jpg
2gtyvi9.jpg
3346c06.jpg


Vad tror ni?
 
Jeffries Falcon F1. Hoppsadel med bred kanal, rak anläggningsyta och förhållandesvis breda i bomvidderna. Även Crown kan passa den ryggtypen. Albion K2.
 
Ska kolla upp jeffries-sadeln, det är första gången jag blir rek en sådan!
Crown vill jag prova, tror att de passar mig betydligt bättre än amergio tex. Föredrar en bredare midja. Ska lägga till bates på listan, men är det jätterakt á momentum som gäller om man letar där? En sån tror jag kan bli för rak och hasa fram
 

Liknande trådar

Utrustning Har då haft en massa sadlar hemma hos lillkillen för att hitta en passande. Fick ingen sadel med honom så jag har ridit barbacka en...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp