bluetooth headset/öronsnäcka

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet.
Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång batteritid och bra ljud. Det ska kunna sitta i örat utan någon bygel runt örat. Och det ska inte vara såna pluggar man trycker in i hörselgången.
1678790811355.png

Det på bilden finns inte längre att köpa (plantronics M70). Jag har testat ett Jabra, som hade bra batteritid men uselt ljud. (det blev mosat i stallet och finns inte kvar).
Önskemålet är minst 10 timmar samtalstid, så att jag kan använda det för lång oavbruten lysning på ljudböcker och liknande. Och, som sagt, det måste vara tillräckligt bra ljud för att jag ska höra bra t.ex vid bilkörning.
Sen får väl erkännas att priset också spelar roll, men rätt pryl får kosta lite så jag sätter ingen gräns.

Någon som har något bra tips?

(jag har koll på sortimentet hos de större elektronikkedjorn - netonnet, mediamarkt, elgiganten - där finns inte det jag söker)
 
Plantronics heter Poly numera, kolla om det finns motsvarande modell?

Har du testat flera av Jabras modeller? De lite dyrare är bättre (jag kör på gamla Classic som jag har ett gäng förpackningar kvar av samt Talk 25).

Annars har Sennheiser och Hama den typen av headset. Det är länge sedan jag hade ett Sennheiser men det var verkligen skitbra. Dyrare än Jabra dock och eftersom jag varit nöjd med Jabra har jag kört på dem.
 
Plantronics heter Poly numera, kolla om det finns motsvarande modell?

Har du testat flera av Jabras modeller? De lite dyrare är bättre (jag kör på gamla Classic som jag har ett gäng förpackningar kvar av samt Talk 25).

Annars har Sennheiser och Hama den typen av headset. Det är länge sedan jag hade ett Sennheiser men det var verkligen skitbra. Dyrare än Jabra dock och eftersom jag varit nöjd med Jabra har jag kört på dem.
Visste inte att Plantronics bytt namn, har inte hittat någon Poly heller när jag sökt men det går ju att leta vidare. Tack för tipset!

Har bara testat en Jabra. Alla andra jag hittat har haft för kort samtalstid (5-6 timmar) och är därför ointressanta. Men det finns garanterat fler modeller än de jag har hittat.
 
Jag har Jabra 45 och tycker de är superbra! 10 timmars lyssning är jag osäker på om de klarar dock, jag har två stycken men klarar mig normalt sett med det ena från morgon till kväll.
 
Jag har Jabra 45 och tycker de är superbra! 10 timmars lyssning är jag osäker på om de klarar dock, jag har två stycken men klarar mig normalt sett med det ena från morgon till kväll.
den har 6 timmar samtalstid enligt specifikationen och jag vill ha mer än så
 
den har 6 timmar samtalstid enligt specifikationen och jag vill ha mer än så

Talk 25 har 9 timmar. Om jag vore dig hade jag köpt två headset jag gillar och alltid haft ett fulladdat att växla till. Jag vet inget headset av den typen som i praktiken klarar 10 timmar.

Edit: Nu ska du givetvis inte skaffa ett Jabra om du inte vill men jag skulle säga att de billigaste som tex Talk 5 är mer eller mindre skräp. En får det en betalar för.

Edit 2: Mitt jobb äter headsets så därför har jag landat i att Jabra 25 duger med tanke på priset och ändå en ok funktion. Sedan har jag separata stereoheadsets för musik och streaming.
 
Senast ändrad:
jag vill ha ett liknande, ett sånt man har på bara ena örat och som man inte trycker in i hörselgången

Jag har ett liggandes nämligen för jag har skaffat annat jag trivs bättre med. Dessutom köpte jag det pga den enda personen jag ibland pratar i telefon med har ett sådant och det var så bra. Det är det. Men när vi båda använder likadana headset fungerar de inte ihop 😅 Så drygt. Så jag har ingen användning för mitt längre, skickar det gärna gratis om du vill! Bara skicka PM isf 🙂
 
Det bästa bt-headset jag haft använder jag fortfarande, det är ett Bose i precis den stilen. Just den modellen, för bara ett öra, säljs inte längre men det var föregångaren till Earbuds-modellen. Kanske är dagens Bose något för dig? Min sitter som gjuten, låter bra i mitt öra och i örat hos den jag pratar med.
 
Det bästa bt-headset jag haft använder jag fortfarande, det är ett Bose i precis den stilen. Just den modellen, för bara ett öra, säljs inte längre men det var föregångaren till Earbuds-modellen. Kanske är dagens Bose något för dig? Min sitter som gjuten, låter bra i mitt öra och i örat hos den jag pratar med.
De verkar bara ha stora lurar eller såna små som man trycker in i hörselgången numera. Det är i alla fall vad jag hittar när jag googlar lite snabbt. Och det är inte vad jag söker...
 
Talk 25 har 9 timmar. Om jag vore dig hade jag köpt två headset jag gillar och alltid haft ett fulladdat att växla till. Jag vet inget headset av den typen som i praktiken klarar 10 timmar.

Edit: Nu ska du givetvis inte skaffa ett Jabra om du inte vill men jag skulle säga att de billigaste som tex Talk 5 är mer eller mindre skräp. En får det en betalar för.

Edit 2: Mitt jobb äter headsets så därför har jag landat i att Jabra 25 duger med tanke på priset och ändå en ok funktion. Sedan har jag separata stereoheadsets för musik och streaming.
Jag hittade resterna av mitt söndertrampade headset i stallet. Det var en Talk 25. Och det var för lågt ljud i den för mitt behov. (har någon form av hörselnedsättning som spökar när det är mycket ljud runtomkring, så det blev för svagt ljud att lyssna på ljudbok vid bilkörning.)
Jag hoppades att ditt tips skulle funka för mig också, men det var som sagt redan provat. :(

Jag hittade New Bee headset på Amazon, det verkar fylla mitt krav på batteritid. Frågan är bara hur ljudnivån är. Någon som har testat den sorten? (jag har egentligen inte lust att köpa från Amazon, men ibland får man rucka på sina principiper...)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp