Rosett

Trådstartare
Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton:

"TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014
RECALCULATION OF YOUR TAX REFUND
HMRC 2013-2014
LOCAL OFFICE No. 3819
TAX CREDIT OFFICER: Lisa Frank
TAX REFUND ID NUMBER: 381716209
REFUND AMOUNT: 418.33 GBP

Dear Applicant,

The contents of this email and any attachments are confidential and as
applicable, copyright in these is reserved to HM Revenue & Customs.
Unless expressly authorized by us, any further dissemination or
distribution of this email or its attachments is prohibited.

If you are not the intended recipient of this email, please reply to
inform us that you have received this email in error and then delete it
without retaining any copy.

I am sending this email to announce: After the last annual calculation of
your fiscal activity we have determined that you are eligible to receive a
tax refund of 418.33 GBP

Complete your TAX REFUND NUMBER ID: 381716209 by clicking here

After completing the form, please submit the form by clicking the SUBMIT
button on form and allow us 5-9 business days in order to process it.

Our head office address can be found on our web site at HM Revenue & Customs:

Sincerely,

Lisa Frank
HMRC Tax Credit Office
Preston
TAX REFUND ID: UK381716209-HMRC

© Copyright 2014, HM Revenue & Customs UK All rights reserved"



Finns det verkligen folk som går på det här? Eller i UK kanske man får besked om tax refund via mail?
 
Det cirkulerar ju motsvarande mail om skatteåterbäring på svenska också. Det är säkert någon som nappar, annars skulle de ju sluta med bluffmailen.
 
Jag vet en som gick på den där scamen där folks fb konton blev kapade och de frågade om de fick låna bankdosan för att deras var borta.

Jag har fått frågan, fattade inte att det var en scam men vet ju att man inte kan göra så. Min dosa fungerar ju bara till mitt konto. När personen insisterade så förstod jag att nåt lurt var på g.
 
Min sambo blev kontaktad av en människa på Skype (ja, hon ringde och pratade med honom). Hon hävdade att hon pluggade till läkare i Nigeria (;)) men hade inga pengar kvar. Hon frågade om hon kunde få 800 kronor till mat för några dagar.
"Hang on" sa sambon och kvinnan i andra änden av tråden började genast tacka och var överdrivet lycklig.

Det min sambo gjorde var att kolla upp hur mycket mat man borde få för den pengen i Nigeria. När han påpekade det för kvinnan, att 800 kr skulle räcka väldigt länge såvida hon inte antingen åt som en hungrig ponny (ja, han sa faktiskt hungrig ponny) eller hummer varje dag, då försvann plötsligt kvinnan på två röda.

Det finns alla möjliga bluffare, och antagligen naiva människor som går på det. Just den här historian verkade genomtänkt och skulle teoretiskt sett kunna vara sann. Mer sannolik än de vanliga Nigeriabreven i varje fall.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
305
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 732
Senast: tara
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
841
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp