bo på vandrarhem

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi ska åka iväg på typ studieresa med skolan (vi ska göra en laboration på Chalmers) och bo en natt på vandrarhem.
VAD är det man behöver ha med sig för att bo på vandrarhem och vad brukar finnas på plats?
 
Sv: bo på vandrarhem

Lakan brukar man få ta med men kan ofta hyras på plats.

Nuförtiden tycker jag dock att många vandrarhem ibland har hotellstandard, beror lite på vilket vandrarhem ni ska bo på och i vilken form (finns allt från sovsalar till enkelrum med egen dusch;))
 
Sv: bo på vandrarhem

det innebär att täcke och kudde finns, men lakan-påslakan-örngott ska följa med?

allt jag vet är att vi ska bo i fyrbäddsrum.
 
Sv: bo på vandrarhem

Rätt uppfattat, det är det som brukar vara standarden. Handduk tar du också med dig själv.
 
Sv: bo på vandrarhem

Helt rätt.

Ibland betyder vandrarhem även att det inte finns någon mat att tillgå, men däremot ett kök att laga maten i. För det mesta delas dusch och toalett med andra boende.

Handduk, hygienartiklar (finns ej sådana engångs som på hotell), och lakan är ungefär det som brukar behövas.
 
Sv: bo på vandrarhem

Jag (som är en himla überpackare) brukar bara ta med handduk, örngott och påslakan, och helt sonika sova i påslakanet med täcket ovanpå. Mycket praktiskt och plats över i väskan. :)
 
Sv: bo på vandrarhem

KL

Tipsar alla vandrarhemsboende om att investera i reselakan av siden. Det ser ut som en liten sovsäck, med en ficka för kudde och sen lägger man täcket ovanpå. Den viks sen ihop och får plats i en pytteliten påse. Tar ingen plats, väger inget....

Sorry för OT, men håller också på att packa för att bo på v-hem.
 

Liknande trådar

Tjatter Saker vi vill göra innan vi dör! Jag skulle gärna vilja åka hundspann i snön och bo någon natt på ishotellet i Jukkasjärvi 😃
2 3
Svar
48
· Visningar
2 107
Senast: hastflicka
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 277
Senast: Lickety
·
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
942
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp