Bockar vid start

P

prallan

Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?
 
Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?

Det är nog bara att öva på att driva framåt framåt framåt.. överdriv framåtdrivningen vid start några ggr så fattar han nog snart att man kommer på efterkälken om man bockar ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
359
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp