Bukefalos 28 år!

Bockhovs fråga igen

S

Sock

Köpte för ett tag sedan en ponny med bockhov. Säljaren talade om detta innan så jag visste om det. Men jag tycker det är lite konstigt att det inte står något om hoven i veterinär besiktnings protokollet. :confused:
En bockhov kan ju ha betydelse för hästens hållbarhet, det borde funnits någon notering om att det var en avvikelse från det normala.
Är det så att veterinärerna inte vet hur en bockhov ser ut eller vad? :confused:
Om inte säljaren talar om att hästen har en bockhov och man inte ser det själv, kan man ju känna sig lite lurad när någon tex. hovslagaren påtalar detta.
 
Sv: Bockhovs fråga igen

Tycker också det verkar konstigt. Det var oproffsigt av vet att missa, tycker jag.
 
Sv: Bockhovs fråga igen

Jo, men frågan är om det är en miss eller om det helt enkelt inte tas med i protokollet?
 
Sv: Bockhovs fråga igen

Men ponnyn i fallet var 9 år så det var inte så mycket att göra. Börja ändra på hovställningen då är lite för sent. Men kanske vet. anser att det är ett problem som kan rättas till?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 599
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 148
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 804
Senast: Sirap
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 842
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp