H

hotrodder

Kan man göra upp om bodelning " i godo" eller måste man ta hjälp av en bodelningsförrättare?

Gäller samma för sambor som gifta att man måste anmäla bodelning till tingsrätten?

Malin
 
Man kan göra bodelning själv. Det gjorde vi och vi var gifta. Det gäller bara att två personer ska bevittna med sina namnteckningar. Hör med en advokat, det kan man ta per tel, om riktlinjer för hur det ska skrivas. Lycka till och hoppas att ni kan komma överens :banana: :banana:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
520
Senast: Manji
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
947
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Jag var i tingsrätten under hösten där gärningsmannen dömdes, jag var målsägande. Nu fick jag hem en dom från hovrätten som inte ändrar...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: gul_zebra
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
944
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp