Body eller tratt?

Jag använde en sådan på Nikita och den fungerade inte alls utan hon fick av sig den på fem röda. Hur hårt jag än försökte knäppa.

Nej självklart fungerar det inte på alla individer vilket ju heller inte tratt gör. Men det är en väldigt human typ av tratt som fungerar och uppskattas av väldigt många

om djuret på något sätt dessutom känner extremt behov av att slicka kommer den försöka göra sig av med det mesta.
.
 
Senast ändrad:
Samma jag hade till hund. Även om det inte funkade just då så en sjukt mycket mer trevlig lösning än tratt.

Ja verkligen !
Våra hundar har den funkat bra på - de har tillochmed använt den som man typ själv använder såndär nackrage till sig själv när man reser på tåg/buss/flyg - dvs jäkligt bekväma att sova /slumra i ☺️.

Utöver det både för katt och hund är den ju så himla mer human än tratt i det att de inte får sensorsystemet runt ansiktet stört alls . Så somsagt - att ha en hemma bara ifall att är väldigt väldigt skönt i min erfarenhet 😄
 
För de flesta katter fungerar inte en uppblåsbar krage. De kommer åt ändå och har lätt för att ta av sig den. Rekommenderar aldrig det.
Skulle ha både body och tratt på honom när han är själv första dagen men välja det ena eller det andra när du är hemma.
Katter kan absolut bli deprimerade av tratt men 9 timmar överlever dom. Man kan fästa den i en sele istället för enbart runt halsen om de tar av sig tratten.
 
För de flesta katter fungerar inte en uppblåsbar krage. De kommer åt ändå och har lätt för att ta av sig den. Rekommenderar aldrig det.
Skulle ha både body och tratt på honom när han är själv första dagen men välja det ena eller det andra när du är hemma.
Katter kan absolut bli deprimerade av tratt men 9 timmar överlever dom. Man kan fästa den i en sele istället för enbart runt halsen om de tar av sig tratten.

Om det inte varit av vikt att magen kommer igång och han går på låda osv så hade jag kört tratt. Men då han inte går på lådan med tratt och hest inte äter med den så fick det bli body.
 
@Malibu_Stacy Jag tycker det är helt logiskt att man som veterinär ordinerar tratt till djur man behandlar och själv inte sedan ser och kan bedöma.

Det fråntar inte faktumet att krage funkar ypperligt väl sedan i hemmet på många hundar och katter, när ägaren under uppsikt bedömer huruvida kragen fungerar på deras individ. Och i de fall det funkar innebär det otroligt mycket mer komfort och positivare upplevelse för djuret.
 
@Malibu_Stacy Jag tycker det är helt logiskt att man som veterinär ordinerar tratt till djur man behandlar och själv inte sedan ser och kan bedöma.

Det fråntar inte faktumet att krage funkar ypperligt väl sedan i hemmet på många hundar och katter, när ägaren under uppsikt bedömer huruvida kragen fungerar på deras individ. Och i de fall det funkar innebär det otroligt mycket mer komfort och positivare upplevelse för djuret.

Förstår inte riktigt vad du menar? I de allra fall funkar det jättebra med krage :)
men inte alltid med med uppblåsbar på katt och buksår (de är så viga att de kommer åt ändå eller så tar de lätt av sig den).
 
Förstår inte riktigt vad du menar? I de allra fall funkar det jättebra med krage :)
men inte alltid med med uppblåsbar på katt och buksår (de är så viga att de kommer åt ändå eller så tar de lätt av sig den).

Förstår nog inte heller vad du undrar . Tycker jag har svarat tydligt 😀 Du skrev att du aldrig rekommenderar uppblåsbar krage osv utan alltid tratt, så mitt svar var en reflektion på ditt #24 inlägg .
 
Förstår nog inte heller vad du undrar . Tycker jag har svarat tydligt 😀 Du skrev att du aldrig rekommenderar uppblåsbar krage osv utan alltid tratt, så mitt svar var en reflektion på ditt #24 inlägg .

Ja nä det brukar jag inte göra då det enligt min erfarenhet sällan fungerar med uppblåsbar på katt! Men jag motsätter mig absolut inte om djurägaren ändå vill testa och funkar det så är det såklart kanon 😊
 
Ja nä det brukar jag inte göra då det enligt min erfarenhet sällan fungerar med uppblåsbar på katt! Men jag motsätter mig absolut inte om djurägaren ändå vill testa och funkar det så är det såklart kanon 😊

Helt enig och det var utifrån det jag skrev att jag verkligen förstår att veterinären inte ordinerar annat än tratt 😀👍 uppblåsbar krage funkar inte sällan väldigt väl hemma både på hund och katt beroende på situation och individ som sagt 😄
 

Liknande trådar

Katthälsa Min lilla honkatt blev sterilicerad för en dryg vecka sen och vi fick då stränga order att tratten skulle sitta på i 14 dagar. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: mackan
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 342
Senast: Fille
·
Avel Igår kväll fölade vårt sto, uträknad till 14 mars, på dag 296. Hon hade fyllt juver väldigt snabbt, framförallt sista veckan o igår...
2
Svar
36
· Visningar
4 139
Senast: Vinga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp