Böcker om hästar o ridning?

S

svartis

Vilka är era favorit böcker om hästar o ridning?
Vilken är den bästa boken om man vill lära sig mer om dressyr?

Förr fanns det massa böcker o filmer om hästar o ridning. Det fanns böcker o filmer om hästhållning, hoppning, dressyr mm vart tog det vägen? Det kommer inga nya och det verkar inte finnas gamla att köpa heller?

På youtube finns det videor om det mesta men inte om tex dressyr? Hur rider man öppnor o slutor mm?
 
Jag tycker om Dressyr med Kyra.
9789153439448_200x_dressyr-med-kyra-rid-med-system-logik-och-konsekvens

En annan bok som jag har haft stor behållning av är Hästhållning i praktiken.
9789127355736_200x_hasthallning-i-praktiken_haftad


Står fler böcker i bokhyllan men de här två är nog de som gjort störst avtryck. Kollade dock på adlibris nu och såg flera som jag skulle vilja läsa!
 
Vilka är era favorit böcker om hästar o ridning?
Vilken är den bästa boken om man vill lära sig mer om dressyr?

Förr fanns det massa böcker o filmer om hästar o ridning. Det fanns böcker o filmer om hästhållning, hoppning, dressyr mm vart tog det vägen? Det kommer inga nya och det verkar inte finnas gamla att köpa heller?

På youtube finns det videor om det mesta men inte om tex dressyr? Hur rider man öppnor o slutor mm?
Finns huuuuuur mycket bra böcker som helst. Det beror lite på inriktning vilka man vill ha, upplever kanske att det inte översätts lika mycket, utan nu läser man de på engelska istället?

Jag hade velat ha ett abonnemang på equitellus, där finns hur mycket information som helst.
 
Jag köpte precis denna (och en till om bjudning och schvung) på hästnet.
1571892223708945643657462647794.jpg


Jättetrevliga små böcker med massor av övningar, ett på varje uppslag! Nu skall här tränas!
 

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 277
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 467
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 300
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 457
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp