Böcker till barn

Mina elever är 8-9 år och de älskar Jakten på Jack-böckerna. Jag högläser dem, en del hade fixat att läsa dem själva hur lätt som helst medan andra skulle fått kämpa lite.
Andra poppis böcker som jag märkt är PAX, också för svårt för många av mina elever men stort intresse finns. Även Kapten Kalsong och böcker av Ingelin Angerborn (Rum 213) och Mats Strandberg (Monstret i natten).
 
Frida Nilsson Det tunna svärdet och Ishavspirater.

Inte så populära som Harry Potter såklart, men väldigt bra.
 
The Dark is Rising av Susan Cooper finns pa Svenska ocksa och ar en mycket bra serie som kan ga hem om de gillar Harry Potter. Serien ar fran -70 talet, men har vunnit manga priser aven under senare decennier. Huvudpersonen ar en pojke i 11-12 ars aldern och den handlar om striden mellan ont och gott. Mycet valskriven.
Det ar en serie jag rekommenderat for manga 10-15 aringar under arens lopp och so far har alla gillat den.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gammal har era barn varit när ni läst Harry Potter? Vet att dom rekommenderas från 9 år men tänker om dom kan vara lämplig för min...
2
Svar
29
· Visningar
1 797
Senast: Ninnurur
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 184
Senast: Destiny_D
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
915
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp