Boende i Sundsvall

Bison

Trådstartare
Har vi några bukare här från de trakterna?
Min sambo ska gå en utbildning på distans som har totalt fem träffar, fyra dagar per gång i Sundsvall.
Vi bor i Östergötland och har ingen koll alls på de trakterna.
Någon som vet något prisvärt boende? Vandrarhem, fb, Air b&b.
Vart ska vi börja leta?
Tacksam för all hjälp ❤️
 
Har vi några bukare här från de trakterna?
Min sambo ska gå en utbildning på distans som har totalt fem träffar, fyra dagar per gång i Sundsvall.
Vi bor i Östergötland och har ingen koll alls på de trakterna.
Någon som vet något prisvärt boende? Vandrarhem, fb, Air b&b.
Vart ska vi börja leta?
Tacksam för all hjälp ❤️

Om han har bil så ligger ett vandrarhem uppe på Norra berget som heter Gaffelbyns vandrarhem, vet att några av mina kurskamrater bodde där. Då kommer han rakt på fotbollsarenan och sedan smidigt till höger direkt på Mittuniversitetet. Södra bergets vandrarhem ligger lite fel tycker jag. Annars i hamnen så finns det ett båthotell som är ganska billigt tror jag. Tar kanske 15-20 minuter att gå, annars lär man kunna ta buss, vilket jag har sämre koll på.

https://www.airbnb.se/rooms/46701312?adults=1&location=Sundsvall, Sverige&check_in=2022-01-10&check_out=2022-01-14&source_impression_id=p3_1638297959_S8lWZyRmhuIhnk1w&guests=1

Denna ligger rätt nära Mittuniversitetet gångavstånd tror jag.
 
Om han har bil så ligger ett vandrarhem uppe på Norra berget som heter Gaffelbyns vandrarhem, vet att några av mina kurskamrater bodde där. Då kommer han rakt på fotbollsarenan och sedan smidigt till höger direkt på Mittuniversitetet. Södra bergets vandrarhem ligger lite fel tycker jag. Annars i hamnen så finns det ett båthotell som är ganska billigt tror jag. Tar kanske 15-20 minuter att gå, annars lär man kunna ta buss, vilket jag har sämre koll på.

https://www.airbnb.se/rooms/46701312?adults=1&location=Sundsvall, Sverige&check_in=2022-01-10&check_out=2022-01-14&source_impression_id=p3_1638297959_S8lWZyRmhuIhnk1w&guests=1

Denna ligger rätt nära Mittuniversitetet gångavstånd tror jag.

Han kommer åka tåg upp. Skolan ligger någon kilometer från stationen, det är inte universitet han ska gå på. Det är ungefär det vi har koll på :)
Ska kolla på de förslag du gav.
 
Om han då inte har bil skulle jag rekommendera hotell eller vandrarhem inne i stan. Både norra och ffa södra berget ligger dumt till. Undvik hotellbåten, den har dåligt rykte.

Köra bil upp är inte ekonomiskt hållbart, tåg med studentpris är mycket billigare :)
Vill hitta ett så billigt boende som möjligt för att hålla nere kostnaden.
Södra Berget ligger bara 3 km från skolan, det går han på mindre än 30 minuter så det känns ändå som ett okej alternativ :)
 
Köra bil upp är inte ekonomiskt hållbart, tåg med studentpris är mycket billigare :)
Vill hitta ett så billigt boende som möjligt för att hålla nere kostnaden.
Södra Berget ligger bara 3 km från skolan, det går han på mindre än 30 minuter så det känns ändå som ett okej alternativ :)
Jag hade hellre kollat på tex Sundsvall city hotel.

Som niyama skrev är det ordentliga backar här i stan, inte jättekul att gå vintertid.
 

Liknande trådar

Fritid Till hösten börjar jag plugga behandlingspedagog (distans) i Sundsvall. 22-23 augusti ska vi vara på plats i Sundsvall och jag har...
Svar
10
· Visningar
680
Senast: Calmiche
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 690
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 744
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp